Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juni 2020 - 12:39 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Ændre på lukning Windows 10

Kan man indstille Windows 1.
Til at lukke. Med det samme.

Ikke have valget :
"Slumre"
og
"Genstart"
Men KUN : LUK

Med Venlig Hilsen Jørn *
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2020 - 13:16 #2
Man kan lave en genvej der lukker pc ned.
Højrekilk srivebordet og vælg ny genvej og kopier dette ind i boksen og tryk næste. %windir%\System32\shutdown.exe /s /t 0
Du kan vælge at ændre på det navn der fremkommer hvis du vil, og du kan også bagefter finde et egnet ikon til denne genvej.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
09. juni 2020 - 13:22 #3
Der findes mange krumspring og genveje...

Jeg ville nok vælge at søge efter "strømstyring" i windows 10, vælge "flere indstillinger for strømstyring", klik "Vælge hvad tænd/sluk knapperne gør", og så vælge "Luk" ud for "Tænd/sluk" knappen.

Så vil et tryk på power/strøm knappen slukke PC´en - fuldstændig som den tænder. Og som de fleste andre elektroniske apparater virker.
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2020 - 14:22 #4
I kontrolpanelet Strømstyring har jeg kun valgt slumring ved batteridrift!
https://ibb.co/SfHD5Gr
Avatar billede poko1 Ekspert
09. juni 2020 - 14:35 #5
Sådan har jeg valgt sluk og genstart
https://ibb.co/pfzWtQR
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
09. juni 2020 - 16:44 #6
STOR
tak til jer alle ....
Nu virker det ...
Tak ...
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2020 - 17:37 #7
Velbekomme Jørn.
Hvordan slukker du din pc nu så?
Trykker du blot en enkelt gang på samme knap du tænder på?