Avatar billede jcr18 Professor
13. juni 2020 - 10:54 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

glemt adgangskode til pc

Har store problemer med at komme ind på min pc. Følger vejledningen på skærmen men intet sker. Jeg går ind under PINKODER, taster denne men der sker kun det at boksen til indtastning af pinkoden dukker op igen og igen, hvor den ber mig om at angive en pinkode.
Så klikker jeg "glemt min pinkode"- Herefter dukker boksen op igen hvor jeg skal indtaste pinkoden.og så er lige vidt.
Har tjekket nettet/microsoft ud men det er som at slå i en pude.
Nogen der guide her?
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2020 - 11:10 #1
Bruger du bogstaver eller tal  Så husk indstillinger for  Numlock & Capslock
Avatar billede jcr18 Professor
13. juni 2020 - 11:23 #2
Ja det gør jeg - helt efter foreskrifterne. Og numlock og capslock er ok
Avatar billede jcr18 Professor
13. juni 2020 - 11:24 #3
Avatar billede poko1 Ekspert
13. juni 2020 - 11:33 #4
Er du online.? Se i nederste højre hjørne.
https://ibb.co/Yh8XzkS
Avatar billede 220661 Ekspert
13. juni 2020 - 11:35 #5
Avatar billede jcr18 Professor
13. juni 2020 - 11:49 #6
Pc`en er koblet på mit netværk, men jeg kan jo ikke komme ind i den. Jeg får slet ikke vist de 2 muligheder i venstre side som poko1 viser.
Avatar billede jcr18 Professor
13. juni 2020 - 11:51 #7
Det eneste jeg får vist er boksen til at skrive adgangskoden i. Og klikker jeg på GLEMT ADGANGSKODE dukker samme billed op igen. Jeg bliver ikke ledt direkte til et website eller lignende. De skriver så at jeg kan gå til: account.live.com. Herinde bliver min pc slet ikke vist.
Avatar billede jcr18 Professor
31. juli 2020 - 02:04 #8
Nu sker det igen:(
Pludselig spørger min pc1 efter pinkoden, også selv om jeg er vant til at taste adgangskoden ind.
Jeg klikker denne pinkode ind ud fra bedste overbevisning, men får at vide at den er forkert. Taster jeg forkert for mange gange bliver muligheden for at indtaste pinkoden deaktiveret i et bestemt antal minutter. Sidste gang her 30. min.
Muligheden for at klikke på: JEG HAR GLEMT MIN PINKODE har jeg, og klikker også på den, men intet sker. Jeg får bare vist min forsideskærm med angivelse af klokkeslet og dato plus et enkelt symbol nede i højre hjørne. (netværksikonet)
Klikker jeg så på skærmen igen får jeg vist skærmen med mit billede og en meddelelse om at jeg har indtastet forkert pinkode for mange gange og at pc`en nu er deaktiveret i et antal XXX minutter.
Symboler som bliver vist denne gang er nede i højre hjørne: sprog tastatur ikonet, netværksikonet, forstørrelsglas og endelig genstart/luk computeren knappen.
Og herfra kommer jeg ikke videre.
Ingen af jeres tidligere forslag har virket desværre.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2020 - 06:45 #9
heller ikke #5?
Avatar billede jcr18 Professor
31. juli 2020 - 11:12 #10
Problemet er at jeg ikke kommer ind på pc`en så jeg kan i princippet intet foretage mig.
Jeg er nu gået i gang med at nulstille pc`en med sletning af alle personlige filer samt rens af drevet. Har samtidig koblet mig af nettet i håb om at kunne oprette en lokal bruger, da jeg dermed kan undgå alt det kodehalløj. Dermed ikke sagt at jeg ønsker at ignorere dette, da sikkerheden selvfølgelig skal være i orden, men jeg vil ligesom gerne selv have lov til at bestemme hvordan jeg ønsker at logge på.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. juli 2020 - 11:17 #11
#10 Programmet jeg linker her kører uden du skal ind på pc.
Det skulle fjerne koden og når du kommer ind på pc burde du jo igen kunne lave en ny kode.
PS Jeg håber dan du har backup af dine filer.