Avatar billede Grandzz Praktikant
13. juni 2020 - 21:23 Der er 4 kommentarer

LANKabel problemer. Lan kabel er i, men ingen internet

Hej. Jeg har fået problemer med internet, det skete her fra 2 dage siden med at mit internet hopper af og på heletiden, jeg har ikke fået noget nye ting.
Håber jeg kan få hjælp, vi har prøvet af netværknulstille håber jeg kan få hjælp.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 18:56 #1
Når du skriver "netværksnulstille", er det så sluk at netværks udstyr og genstarte efter 30 sekunders ned luk?

Hvad er status i din enhedshåndtering?
Højreklik start og vælg enhedshåndtering. Ser alt rigtig ud herinde uden anmærkninger?
Har i prøvet at højreklikke på netværksikonet og køre fejlfinding?
Avatar billede Slettet bruger
16. juni 2020 - 13:03 #2
de umiddelbare problemer du kunne have, ud fra din beskrivelse -

lan kabel kan være i stykker (prøv et andet)
pcen's netkort kan være i stykker (prøv en anden pc/lån en pc)
driver kan være forældet - eller opdateret til en version som ikke virker (kommer igennem Windows opdateringer) (tjek under indstillinger - opdatering og sikkerhed - vis opdateringsoversigt - evt. afinstallere opdateringer der er kommet for 2 dage siden)
router kan være i stykker (prøv en anden pc/lån en pc)
internetudbyder kan have problemer (tjek udbyderens hjemmeside - der bør stå noget)
Avatar billede Grandzz Praktikant
16. juni 2020 - 16:15 #3
220661 Har netværksnulstille og har kigget inde på enhedhåndtering alt er som det plejer
Avatar billede Grandzz Praktikant
16. juni 2020 - 16:18 #4
Thomas S
Har prøvet alt, det kun godt være at mit netkort er i stykker, fordi har prøvet ned det sammen netkabel fra samme router og alt virker fint.
Der stod til gengæld at min Gateaway ikke var i status på den der er problemer ved, noget med at jeg skal have en app for at kunne bruge den igen.