Avatar billede patrich p. Novice
13. juni 2020 - 21:36 Der er 11 kommentarer

tjenester og controllerprogram

Hej. jeg har her de siste 3 dage haft problemer med tjenester og controllerprogram. i min jobliste tager den mere en 50% cpu.
jeg har søgt på det men ikke fundet noget som hjælp mig.
under detaljer i jobliste ser jeg service.exe med omkring 50% cpu
og ledig systemproces med 20-30% cpu

hjælp ville væger meget rart at få
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 12:15 #1
Hej Patrik. Kører du Win 10 og hvilken version?
Avatar billede patrich p. Novice
14. juni 2020 - 16:19 #2
jeg bruger windows. 10. 64 bit. og har updatered til den version der er før "Funktionsopdatering til Windows 10, version 2004". da min enhed ikke er kompatible inu
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 16:32 #3
Ok. Kom der ro på din cpu når du rullede tilbage?
Hvis dette er tilfældet lukker du blot tråden med dit indlæg #2.
Fortsat god dag :-)
Avatar billede patrich p. Novice
14. juni 2020 - 17:12 #4
undskyld. men jeg er ikke sikker på hvordan jeg ville kunne rulle tilbage eller hvad det betyder.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 17:17 #5
Hvis du har opdateret til en  en Windows build der ikke virker (her 2004) kan man køre den tilbage til forrige build (version) under genoprettelse i Windows Update.
Det er det jeg troede du havde gjort :-)
Avatar billede patrich p. Novice
14. juni 2020 - 17:29 #6
jeg mener at siden "Windows 2004" opdateringen kom frem har jeg haft problemer med tjenester og controllerprogram som i min jobliste tager den mere en 50% cpu.

jeg er stadigt usikker på om det er noget jeg ville kunne få fixed eller om jeg bare må vente til at "Windows 2004" bliver kompatible til min enhed.

for i tiden har jeg nomalt ikke haft nogen problemer med min cpu's forbrug med tjenester og controllerprogram
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 17:50 #7
Det lyder som om der er drivere der ikke virker optimalt med 2004 versionen hos dig. Lenovo har været ude med en side som der viste hvilke enheder der er kompatible. Nogle computere skal have en indstilling deaktiveret der hedder kerne isolation i indstillingerne for enhedssikkerhed  for at have lov til at opdatere, primært på grund af drivere der ikke er kompatible. I et tilfælde jeg har læst om var det et grafik kort og denne driver til kortet, der var skyld i at man ikke kunne opdatere. Når kerneisolation blev deaktiveret kunne den godt.
Jeg har på min pc dette deaktiveret og har aldrig rodet med disse indstillinger, så jeg tænker den har været deaktiveret hele tiden, eller også da jeg på et tidspunkt valgte at deaktivere driversignering på computeren.
Avatar billede patrich p. Novice
14. juni 2020 - 17:59 #8
ville du kunne give mig et link eller fortale mig hvordan jeg ville kunne gøre det samme?
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 18:05 #9
Du kan tjekke om det er aktiveret ved at skrive kerneisolation i søgefeltet under indstillinger. Du burde se en tilsvarende side som den jeg har her
https://ibb.co/jwbDfbR
Link https://support.microsoft.com/da-dk/help/4551203/updating-to-windows-10-version-2004-on-devices-with-hypervisor-protect?fbclid=IwAR2B7LhNsck75TG8WWg3g1QCFVat9vsP0XUwdoAdWX_nXAUlvH0HPEVZX-M
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 18:08 #10
Men om denne indstilling lige refererer til dit problem det kan jeg ikke vide noget om. Fortæller blot om de ting der kan være skyld i de forskelige problemer.
Hvis du ikke har den aktiveret så lad være med at aktivere den.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juni 2020 - 18:11 #11
Har du tvangsopdateret den fra Microsoft siden og fået besked om den skulle være kompatibel?