malenejakob Mester
15. juni 2020 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opslag i en tabel - er der forsvundet nogle siden sidste måned

Hejsa
Jeg får hver måned en tabel tilsendt med data fordelt på måneder, fordelt sådan her:

A: Måned B: kundenr C: beløb

jeg undskylder nu at tilføje D: kundenr forsvundet fra sidste måned

er det muligt i samme tabel?
thomas_bk Professor
15. juni 2020 - 12:30 #1
Giver det mening?
Hvis din tabel viser en form for transaktioner eller oversigt i tabellen, så synes jeg ikke umiddelbart at jeg forstår ønsket om at tilføje det.
Vil det ikke give mere mening at finde den gamle oversigt frem og sammenligne med den nye om noget mangler.
Men måske jeg ikke rigtig forstår din oversigt og ønske.
malenejakob Mester
15. juni 2020 - 12:42 #2
det er for at undgå at have en tabel for hver måned og skal åbne dem begge hvergang så vil jeg gerne vide om der er nogen fra feks. april der ikke mere er der i maj i samme tabel
thomas_bk Professor
15. juni 2020 - 12:49 #3
kunne det istedet være en mulighed at du bruger en pivot.

i så tilfælde så:
kundenummer i rækker
måned i kolonner
og beløb i værdier.

Så får du en matrix hvori du visuelt kan om der var beløb i foregående måned men ej i nyeste måned.
Evt. kan du ved siden af pivot lave en formel der visuelt bedre markerer hvor der er noget interessant.
malenejakob Mester
15. juni 2020 - 13:00 #4
nej desværre skal anvende tabellen til at lave lave relationer til andre tabeller for at skabe en interaktiv rapport med slicer ;O)
men har brugt noget tid på at spekulere over om det kan lade sig gøre og har heller ikke selv fundet den perfekte løsning endnu over den med at gemme en ny version hver mdr. og så lave et opslag ;O)
thomas_bk Professor
15. juni 2020 - 13:28 #5
hvordan er måned og kundenr angivet?
kan du evt linke til et skærmprint eller dele et eksempel på en fil?
Ny bruger Nybegynder

Din løsning...

Tilladte BB-code-tags: [b]fed[/b] [i]kursiv[/i] [u]understreget[/u] Web- og emailadresser omdannes automatisk til links

Opret Preview

Log ind eller opret profil

Hov!

For at kunne deltage på Computerworld Eksperten skal du være logget ind.

Det er heldigvis nemt at oprette en bruger: Det tager to minutter og du kan vælge at bruge enten e-mail, Facebook eller Google som login.

Du kan også logge ind via nedenstående tjenester





Premium
Efter rokade i KMD's direktion: Her er selskabets nye ledelse
En række af KMD's direktører har fået nye hatte efter en ledelsesrokade. En ny profil er hentet ind udefra, en direktør stopper og en tredje bytter titel ud med en anden. Se selskabet nye ledelse her.
Computerworld
Statens Serum Institut har slettet alle sendte mails ved en fejl: "Det er dybt beklageligt"
Alle sendte mails fra Statens Seruminstitut og Sundhedsdatastyrelsen er blevet slettet, hvis de er sendt før 22. juli, oplyser de to myndigheder.
CIO
Torben Fabrin og Arla måtte på få dage omstille hele deres produktion da coronaen ramte
Da coronaen ramte verden måtte mejerigiganten Arla på få dage omstille sin produktion. Samtidig voksede salget massivt til supermarkeder mens institutioner og restauranter gik næsten i stå. Hør hvordan Arla kom gennem krisen ved blandt andet være klar med realtime analytics.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Har du evnerne og værktøjerne til at reagere hurtigt nok på nye input?
Det er uden tvivl et centralt succesparameter at have evnen og værktøjerne til at kunne reagere hurtigt og effektivt på vildtvoksende markeder. Vi har i løbet af 2020 lært, at der kan ske store ændringer, så derfor handler det især om at kunne handle hurtigere end nogensinde før. Det kræver i høj grad om at kunne tænke, analysere og organisere sig på nye måde og til nye markeder. Det handler om at være omstillingsparat, og det kræver i den grad både indsigt, en klar strategi og at organisationen kan anvende teknologi og data i nye sammenhænge. Forventningerne til værktøjerne og evnerne stiger, når de enkelte forretningsområder har brug for aktuelle data, og med de rigtige platforme og værktøjer bliver din virksomhed klædt på til, at kunne reagere hurtigere end nogensinde før. I dette whitepaper kan du, med udgangspunkt i en række IDC-analyser og modeller, få et tydeligt overblik over, hvordan en moderne analytics platform kan hjælpe din organisation.