Avatar billede malenejakob Mester
15. juni 2020 - 12:26 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

opslag i en tabel - er der forsvundet nogle siden sidste måned

Hejsa
Jeg får hver måned en tabel tilsendt med data fordelt på måneder, fordelt sådan her:

A: Måned B: kundenr C: beløb

jeg undskylder nu at tilføje D: kundenr forsvundet fra sidste måned

er det muligt i samme tabel?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. juni 2020 - 12:30 #1
Giver det mening?
Hvis din tabel viser en form for transaktioner eller oversigt i tabellen, så synes jeg ikke umiddelbart at jeg forstår ønsket om at tilføje det.
Vil det ikke give mere mening at finde den gamle oversigt frem og sammenligne med den nye om noget mangler.
Men måske jeg ikke rigtig forstår din oversigt og ønske.
Avatar billede malenejakob Mester
15. juni 2020 - 12:42 #2
det er for at undgå at have en tabel for hver måned og skal åbne dem begge hvergang så vil jeg gerne vide om der er nogen fra feks. april der ikke mere er der i maj i samme tabel
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. juni 2020 - 12:49 #3
kunne det istedet være en mulighed at du bruger en pivot.

i så tilfælde så:
kundenummer i rækker
måned i kolonner
og beløb i værdier.

Så får du en matrix hvori du visuelt kan om der var beløb i foregående måned men ej i nyeste måned.
Evt. kan du ved siden af pivot lave en formel der visuelt bedre markerer hvor der er noget interessant.
Avatar billede malenejakob Mester
15. juni 2020 - 13:00 #4
nej desværre skal anvende tabellen til at lave lave relationer til andre tabeller for at skabe en interaktiv rapport med slicer ;O)
men har brugt noget tid på at spekulere over om det kan lade sig gøre og har heller ikke selv fundet den perfekte løsning endnu over den med at gemme en ny version hver mdr. og så lave et opslag ;O)
Avatar billede thomas_bk Ekspert
15. juni 2020 - 13:28 #5
hvordan er måned og kundenr angivet?
kan du evt linke til et skærmprint eller dele et eksempel på en fil?