Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 15:22 Der er 19 kommentarer og
2 løsninger

Ubrugeligt langsomt Internet efter 2004 opdatering.

I går opgraderede jeg Windows 10 til 2004.
Siden har mit Internet kørt så langsomt, at det i praksis er ubrugeligt.
Og det gælder både på Firefox, Google og Edge.
Jeg har ellers en hastighed på 171/37 Mbps.
Jeg har prøvet både at genstarte, og helt slukke computeren flre gange.
Inden opgraderingen kørte computeren rigtig fint, og jeg har heldigvis et Image, som jeg kan køre ind.  Har nogen af jer erfaring med 2004?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 15:23 #1
Ps. Min bærbare er ikke opgraderet til 2004, og der kører Internettet fint.
Avatar billede Jan Seniormester
17. juni 2020 - 15:42 #2
prøv at lægge din originale og nyeste netkort og bundkort driver ind
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2020 - 15:57 #3
Jeg har set og hørt så megen kritik af Windows 10 version 2004, så jeg venter, til MS forhåbentlig får rettet alle fejlene. Det virker amatøragtigt fra MS´ side synes jeg. Version 1909 kører udmærket.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 15:58 #4
Tak for dit indlæg, men de drivere skal jeg så først finde på nettet, og så er det vel nemmere at lægge mit AOMEI Image ind?
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 16:02 #5
#3 Ja jeg takker for mi Image :-)
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juni 2020 - 16:29 #6
Prøv at gå til Opdateringer og Sikkerhed
Vælg genoprettelse, men dette virker kun op til 10 dage efter opdatering.!
så gør det nu!
https://ibb.co/kG6YD93
Avatar billede milter Ekspert
17. juni 2020 - 16:38 #7
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 16:41 #8
#6
Tak for dit indlæg, men jeg har slettet Windows old, som jeg ikke bruger, fordi jeg har lavet et AOMEI Image af den nye version, og jeg har også et image af den gamle.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. juni 2020 - 16:47 #9
Så må vi jo håbe at du har et 1901 image du kan installere ellers får du jo det samme problem igen !!! Af samme grund venter jeg altid de 10 dage inden jeg fjerner Win.Old
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 16:48 #10
Tak for linket. Det ser rigtigt ud, for jeg fulge alligevel rådet fra #2 Jan, og lagde en ny
grafikkort driver ind. Nvidea GeForce GXT 1060 6GB, og lige nu kører Internettet
helt fint igen.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 17:03 #11
#9
Jeg kan ikke huske det gamle versions nr. Men det er da sikkert en god ide, at vente og se hvad andre oplever med 2004 :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 17:19 #12
Det ser ud til, at #1 har løst problemt.
Tak for alle indlæg. 😊
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2020 - 17:52 #13
#12 Tvangsopdaterede du den med opdaterings assistenten, eller var det over Windows Update der sagde den lå klar?
Jeg har på et par computere en boks der fortalte mine computere ikke er klar til den nye opdatering men at den ligger klar til den.
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2020 - 18:03 #14
Den forrige version hed 1909 :-)
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 18:24 #15
#13
Jeg opdaterede da den lå klar på Windows. Det tog meget lang tid. Jeg gætter på op mod 2 timer, med mange genstartninger.
Min bærbare kan heller ikke opgradere, og efter den erfaring, skal den heller ikke foreløbig.
Desværre er det ikke helt i orden. Jeg kunne ikke komme ind på Eksperten, og min mail fungerer ikke.😒
Avatar billede 220661 Ekspert
17. juni 2020 - 18:30 #16
#15 Synes det er for dårligt hvis den ligger klar i Windows Update uden anmærkninger og du har alle opdateringer inde uden problemer fra 1909 versionen?
Men sådan oplever jeg desværre det er med Windows. Min ene pc havde boksen, med billedet, men jeg tvang den op på 2004. Update assistenten sagde ok til pc så jeg tog chancen. Har et image kort før opdatering hvis det kikser dog.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 20:00 #17
#16
Ja jeg havde alle opdateringer, og det kørte som det skulle.
På min bærbare står, at den endnu ikke er klar til 2004.
Jeg troede løsningen var fundet, så den grønne markering er ikke helt rigtig, derfor  har jeg også givet #7 milter en grøn stribe, så kan man jo gå ind og læse på hans link , og forhåbentlig blive lidt klogere der. :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2020 - 20:15 #18
Men kan med rette undre sig stærkt over MS´ måde at drive virksomhed på;
Firmaet udviklede et nyt operativsystem, der inden den egentlige frigivelse nærmest blev tvangsinstalleret på Windows-brugernes pc´ere. Alene det viser jo tydeligt at de ikke tænker på andet end at tjene penge, men det kan blive dyre lærepenge.
MS´ største fiasko må dog siges at være Windows Vista, men Windows 8/8.1 var heller ikke for godt. Windows virker som en værdig afløser for Windows 7, men at der ikke er mere styr på tingene omkring 2004 opdateringen er mildt sagt sølle.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 20:26 #19
Man kan vel, med rette sige, at Windoes 10, i sig selv, er udmærket, i forhold til tidligere versioner. Det kan man jo også se på, at der ikke er så mange spørgsmål om det mere. Men du har ret i, at der burde være mere styr på opdateringerne.
Avatar billede Slettet bruger
17. juni 2020 - 21:04 #20
Så er jeg tilbage på version 1909, og det kører rigtig godt.
Jeg har spildt en masse tid, men det ærgrer mig mere, at jeg har slidt på min SSD.
Avatar billede ErikHg Ekspert
17. juni 2020 - 22:07 #21
#19 Ja Windows 10 er udmærket det giver jeg dig ret i. Dog er det irriterende at MS lavede om på startmenuen, men dette kan gudskelov klare med Classic Shell :-)
Tænker man tilbage i tiden så tegner der sig et billede af MS´ successer og fiaskoer. Nu kender jeg ikke ret meget til Windows 95 og Windows 98, og ved ikke hvor mange problemer der var med dem. Men jeg husker Windows ME, med gru. I første pc jeg købte var netop Windows Me installeret. Det var bestemt ikke uden grund at ME blev kaldt er Mistake Edition eller Meget Elendig.
XP var jo derimod en succes, er der vist bred enighed om. Med Vista fejlede MS igen fælt, men så kom jo Windows 7, der jo må siges at blive en bragende succes. Men med afløseren Windows 8 begik MS en stor fejl, men opbygningen. Så kom lappeløsningen i form af Windows 8.1. Jeg var så naiv, at købe softwaren til Windows 8, hvilket jeg fortrød, så jeg vendte tilbage til Windows 7. Min Windows 7 (Ultimate) var en retail version, så jeg kunne jo opgradere til Windows 10, hvilket jeg først gjorde i oktober 2019, da perioden med nye opdateringer til Windows 7, jo var ved at ophøre. I tiden siden ME´s fremkomst er kurven for succes og fiasko bølget op og ned med ME, Vista og 8/8.1 i bunden og med XP, 7 og 10 i toppen.