Avatar billede Juul Forsker
18. juni 2020 - 09:01 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Ekstra mellemrum ved SaveAs

Hey!
Jeg har en formel i D1 som giver følgende resultat: "Pris 01-07-20"

="Pris "&HVIS(TEKST(IDAG();"DD")>10;"01"&TEKST(IDAG()+20;"-MM-ÅÅ");15&TEKST(IDAG();"-MM-ÅÅ"))

I min VBA har jeg
ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "W:\XXX\XXX varsling" & _
        Replace(Sheets("ark").Range("D1").Text, "Pris ", "") & ".xlsx" _
        , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False

Når jeg gemmer hedder filen "XXX varsling 01-07-20 .xlsx"
Hvordan kommer jeg af med det sidste mellemrum mellem 20 og .xlsx? Og hvorfor opstår det?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. juni 2020 - 10:00 #1
En Trim() omkring filnavnet burde kunne gøre det
Avatar billede L_Amtoft Mester
18. juni 2020 - 10:10 #2
hejsa
har lige prøvet din formel og vba. Min fil bliver gemt med "XXX varsling01-07-20.xlsx"
Jeg har altså hverken mellemrum før eller efter datoen.
[før datoen kan laves ved at sætte det ind i vba-koden - "W:\XXX\XXX varsling " & _  ]

beklager jeg ikke kan være til hjælp
Avatar billede Juul Forsker
18. juni 2020 - 10:16 #3
#2 okay, det gør det lidt mere mærkeligt, synes jeg :-/
Det er noget der sker på nogle filer, men ikke alle..

#1 Claes, yes, den virker!

Til info smider jeg den før replace, hvilket også giver at jeg sætter et mellemrum efter varsling

ActiveWorkbook.SaveAs Filename:= _
        "W:\XXX\XXX varsling " & _
        trim(Replace(Sheets("ark").Range("D1").Text, "Pris ", "")) & ".xlsx" _
        , FileFormat:=xlOpenXMLWorkbook, CreateBackup:=False