Avatar billede Don Novice
29. juni 2020 - 15:02 Der er 7 kommentarer

sum.hviser ud for lodret og vandret kriterier?

Hej

Jeg arbejder i et data sæt. hvor vi har nogle produkter der bliver arrangeret ud fra A, B C og D ud fra produktionen.

Lodret har vi perioden for produktionen på ugebasis.

Vi vil gerne se hvordan produktionen udvikler sig uge for uge.
Men jeg har forsøgt med sum.hviser formel, men jeg hele tilden fejl. Kan sum.hviser ikke finde kriterier vandret?
Avatar billede Jan K Ekspert
29. juni 2020 - 15:54 #1
Jo sagtens. Men så skal alle kriterieområder være vandrette.
Avatar billede Jan K Ekspert
29. juni 2020 - 15:55 #2
Og det samme skal selvfølgrlig sumområdet.
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
29. juni 2020 - 16:19 #3
Upload en fil (med ikke fortrolige data) der illustrerer opgaven.
Det er de færreste her, om nogen overhovedet, der har lyst til selv at sidde og indtaste data.
Avatar billede ebea Ekspert
29. juni 2020 - 16:21 #4
Prøv at uploade et lille eks. på din opstilling. Det vil gøre det nemmere, at se det du ønsker!
Avatar billede Don Novice
30. juni 2020 - 13:06 #5
Hvordan uploader jeg en fil?
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
30. juni 2020 - 13:20 #6
Brug Dropbox

Her er en kort video.

https://www.youtube.com/watch?v=zjSFC6pPkyk