Avatar billede jcr18 Professor
29. juni 2020 - 17:50 Der er 13 kommentarer

windows 7 pro kan ikke opgraderes til windows 10 home

Jeg sidder med en ny OEM windows 10 home m/licens nøgle. Ville gerne have opgraderet min gamle 7`er, men får denne her fejlmelding: https://pasteboard.co/JflIkDc.jpg
Er der nogen der har en idè om hvad der sker her?
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2020 - 18:12 #1
Din PC har et grafikkort eller anden hardwarekomponent, som Microsoft har problemer med i nyeste udgave af Windows 10 (kaldet 2004).

Du er enten nødt til at vente et par måneder, til Microsoft har løst deres problemer, eller at finde en lidt ældre udgave af Windows 10 (1909 eller før).
Avatar billede ole_madsen Ekspert
29. juni 2020 - 18:15 #2
Læs evt. mere her: https://docs.microsoft.com/en-us/windows/release-information/status-windows-10-2004

Der kan du muligvis finde ud af, hvad i dit system, der kan være problemer med.
Avatar billede jcr18 Professor
29. juni 2020 - 18:31 #3
Så umiddelbart skal jeg afinstallere alle opdateringer efter 1909 kunne det tyde på. Godt nok ikke smart af monopol firmaet. Men takker for input.
Avatar billede poko1 Ekspert
29. juni 2020 - 18:47 #4
#3 efter dit sidste svar skriver du at du har Version 1909 på din Computer!
Så må du jo på et tidspunkt have opgraderet fra Windows7 Pro?
Og du kan jo ikke nedgradere en pro til Home Licensnøglen passer jo ikke til den der ligger på Bundkortet! Så hvis du vil have Windows 10 Home på, skal det installeres på en ren Harddisk.
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. juni 2020 - 18:48 #5
kan problemet være skifte fra pro til home -
opgradering er gratis men det skal vel være til samme version ?
Har du prøvet at opgradere til pro.?

Har du en god grund til at ville opgradere og ikke ny installere ?
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juni 2020 - 19:01 #6
#1 Det er en køn gang opgradering (2004) fra Microsofts side må man sige.
Det virker temmelig uprofessionelt, at så stort et firma ikke har mere styr på tingene :-(.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juni 2020 - 19:35 #7
Rettelse til #6 Ikke opgradering men opdatering

Det var en "fejl 40" ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2020 - 21:08 #8
Hvorfor installere en Home version når Pro udgaven har nogle gode egenskaber Home udgaven ikke har??
https://www.microsoft.com/da-dk/windows/compare-windows-10-home-vs-pro
Det forstår jeg ikke??

Jeg havde også et par ældre computere der skrev i en boks at pc ikke helt var klar til opdateringen 2004. Jeg lod det stå i en uges tid, men mistede så  tålmodigheden med Microsoft. Gik på deres side og kørte opdaterings assistenten. Og denne sagde at pc var helt klar til 2004. Så jeg tvangsopdaterede den.
Skal så her siges jeg havde backup af mine private filer, samt et image af mit c drev inden jeg gjorde det, så jeg kunne rulle det tilbage hvis det kiksede.
Der var ingen problemer overhoved med opdateringen, og computeren har kørt fint uden nedbrud.
Jeg sætter derfor et spørgsmålstegn ved de meddelelser de sender med.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. juni 2020 - 21:12 #9
Og i øvrigt behøver du jo ikke en licens. Den Windows 7 pro licens du har vil du jo kunne aktivere en Windows 10 pro med. Den gør det sikkert automatisk, men hvis ikke kan du tilføje den.
Man kan med Rufus hente ældre versioner af Windows 10 og oprette medie til installation.:
https://pureinfotech.com/download-older-iso-windows-10/
Avatar billede jcr18 Professor
30. juni 2020 - 13:48 #10
Mange tak for jeres svar. Ja kan se at jeg ikke havde behov for at investere i en licens så øv).
Men klart jeg vil da helst have en pro version og vil faktisk også hellere have en ny windows på en clean harddisk. Så jeg vil lige checke jeres links igennem og så få installeret en ny windows 10 pro.
Takker for jeres input :)
Avatar billede Kalle Juniormester
27. januar 2021 - 09:23 #11
Kør en tur med dette gratis værktøj : Tweaking.com - Windows repair free/pro.
Avatar billede 220661 Ekspert
27. januar 2021 - 10:33 #12
Kalle tråden er løst men ikke lukket.
Jeg dropper overvågning  her
Avatar billede Kalle Juniormester
27. januar 2021 - 10:46 #13
Okay min gode mand.