Avatar billede missdepp Mester
29. juni 2020 - 19:49 Der er 5 kommentarer og
3 løsninger

Asus tablet siger den oplader, men der kommer ikke strøm på

Da jeg i dag skulle oplade min Asus tablet ville den ikke oplade. Den var gået ud og da jeg satte strøm til kom batterisymbolet frem og begyndte at oplade. Efter 20 min. tænder jeg for den. Den tænder og siger at der er 1% strøm på. Det undre mig da den jo har været i oplader i 20 min. Der er også et lyn i batterisymbolet og jeg slukker derfor for skærmen og lader den oplade i 10 min mere. Efter 10 min står den stadig på 1 %. Jeg prøver at slukke for alt på den og sætter den på strømbesparelse for at se om det kunne hjælpe. Efter en time står den stadig på 1 % jeg ser om der muligvis var en opdatering til den, men det er der ikke. Nu efter 3 timer er den kommet op på 8 %. Det er en original oplader der tilhøre den tablet. Og som sagt så oplader den, men der kommer ikke noget strøm på.

Kan jeg gøre noget eller skal der et nyt batteri i den? Kan man udskifte batteri på sådan en tablet?
Avatar billede milter Ekspert
29. juni 2020 - 20:04 #1
Opladningen er jo gået fra 1% til 8%, så der må jo komme strøm på, selv om det har taget et stykke tid. Hvvis batteriet har været totalt drænet for strøm, kan det godt tage et stykke tid at lade det helt op igen.

Noget tyder dog på, at dit batteri eller oplader ikke har det så godt, men hvis vi skal kunne hjælpe dig, må du fortælle os det fulde navn og modelnummer på din Asus.
Avatar billede ErikHg Ekspert
29. juni 2020 - 20:05 #2
Det kunne godt tyde på som du selv nævner at batteriet ikke længere har det så godt.
For at undersøge hvilket batteri der skal til, er oplysninger om mærket på din tablet samt hvilken model der er tale om.
Jeg kan ikke forestille mig, at det ikke er muligt at skaffe et andet batteri. .
Avatar billede missdepp Mester
29. juni 2020 - 20:28 #3
Jo jo der er kommet lidt strøm på Men den stod på 1 % i ca 3 timer, det er jo ikke normalt. Det er en Asus Zenpad 3s 10 og som sagt er det den oplader der fulgte med da jeg købte den. Jeg ved oplader ikke fejler noget, da det er samme slags oplader jeg bruger til min mobil og den kan sagtens oplade med den oplader. Problemet er jo at den siger den oplader, men der sker ikke rigtig noget
Avatar billede ejvindh Ekspert
29. juni 2020 - 21:19 #4
Det lyder ret sikkert som et fladt batteri. Og ja, man kan godt selv skifte det, hvis man ikke er bange for at arbejde med elektronik:
https://www.youtube.com/watch?v=EAaZzaNAhuk

...hvis den slags ikke er noget for dig, så er jeg ret sikker på, at der findes mange tablet/mobil reparatører som kan gøre det til en rimelig penge. Selve batteriet ser ud til at kunne skaffes for et sted mellem 250-500.
Avatar billede missdepp Mester
29. juni 2020 - 22:09 #6
Tusind tak for svar :)
Avatar billede ejvindh Ekspert
30. juni 2020 - 07:29 #7
Velbekomme. Kommer dog i tanker om, at inden du farer ind og slagter sparegrisen, så mener jeg engang at have oplevet et lignende tilfælde, hvor det hjalp at slukke helt ned for enheden og så starte op igen. Jeg tror nok det dengang viste sig at være en softwarefejl, hvor batteriet faktisk BLEV ladet op, men at styresystemet bare ikke registrerede det. Da jeg havde genstartet viste batteriet sig nemlig næsten at være fuldt opladet.

Kan du jo lige prøve først, hvis du ikke allerede har gjort det.
Avatar billede missdepp Mester
30. juni 2020 - 07:48 #8
Haha nok en god ide lige at tjekke op på. Også derfor jeg tjekkede om der måske var nogle opdateringer, det var der dog ikke :D men tak for råd