Avatar billede da_li Juniormester
30. juni 2020 - 13:54 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Makro - gem .csv (semikolon format) med "." i stedet for ","

Én der kan hjælpe med en makro til ovenstående?
Når jeg erklærer en variable som workbook, gemmer den enten semikolon sep. fil med "," eller kommasepareret med "."...jeg er interesseret i kommasepareret med ".".

xWb.ActiveSheet.Paste
    xWb.SaveAs Filename:=xFileName, FileFormat:=xlCSV, local:=True, CreateBackup:=False

/Dali
Avatar billede Jan K Ekspert
30. juni 2020 - 14:27 #1
Excel vil typisk bruge den separator, der er defineret i Windowsindstillingerne. Det tror jeg ikke, at du kan ændre i VBA.
Avatar billede da_li Juniormester
30. juni 2020 - 14:34 #2
Netop det jeg var bange for...
Avatar billede da_li Juniormester
30. juni 2020 - 14:35 #3
Hvis jeg skal have en automatisk løsning, har du så en idé om hvad jeg kunne gøre i stedet for makro?
Avatar billede Juul Forsker
30. juni 2020 - 14:36 #4
Har du prøvet:
Application.DecimalSeparator = "."
Application.UseSystemSeparators = False
Avatar billede da_li Juniormester
30. juni 2020 - 14:44 #5
Tusinde tak, lige hvad jeg ledte efter :-)