Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
01. juli 2020 - 18:21 Der er 8 kommentarer

Sagemcom fast 3890V2

Kan denne router fungere trådløs med Windows xp, den fungerer fint med Windows 10.
Avatar billede puren Ekspert
01. juli 2020 - 21:03 #1
fejlen ligger nok i WPA2 som først blev en del af windows xp i Service pack 2
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
01. juli 2020 - 22:33 #3
Det handler om en bekendt som har en ældre stationær som kører xp, jeg vil prøve at undersøge om den har sp 2, jeg melder tilbage.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
07. juli 2020 - 10:59 #4
Jeg har fået fat i en Asus router der skal tilsluttes med rj45, den tilsluttede jeg  sagemrouteren den fandt xp og skrev at der er internetadgang, den startede med at downloade 9 opdateringer, men jeg kan ikke komme på nettet på grund af sikkerhedsproblemer, hvis jeg klikker på gå på alligevel skriver den at Windows ikke administrerer wifi og derfor ikke kan komme på nettet, hvordan løser jeg det?
Avatar billede milter Ekspert
07. juli 2020 - 18:02 #5
Har hans/hendes XP-maskine tidligere haft fejlfri internetadgang? Hvis ja, hvornår gik det så galt?

Har du prøvet at koble din vens XP-maskine direkte til den Sagemcom fast 3890V2 med RJ45-stikket?

Hvis fejlmeddelelserne dukker op i en browser, så kan problemet ligge der. Jeg kunne med en masse krumspring få min gamle XP-maskine til at åbne de fleste websider indtil for et par år siden, men det blev til sidst for besværligt, så den røg på lossepladsen. Måske det er på tide, din bekendst PC skal samme vej :-)
Avatar billede kurt54 Ekspert
07. juli 2020 - 19:44 #6
Hvis den mest bliver brugt på internettet er muligheden også at installere en linux - en browser f.eks firefox er stort set ens at bruge på linux og windows. Og mange linuxer kører udemærket på 'XP' hardware - hvad en moderne windows ikke gør.
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
16. juli 2020 - 18:47 #7
Jeg har fået den på nettet med en netgear a6100 wifi usb adapter, men den vil ikke åbne noget pga sikkerhedsproblemer, jeg har prøvet at klikke på åbn alligevel, og prøvet at lukke firewall, men det hjælper ikke, nogen gode ide'er eller skal jeg se i øjnene at xp med sp3 er for gammel?
Avatar billede Jørgen Andersen Seniormester
17. juli 2020 - 09:45 #8
Jeg takker for svarene, men må give Milter ret, XP er ikke god på internettet, jeg lukker hermed spørgsmålet.
Vh. Jørgen Andersen.