Avatar billede KATM Novice
02. juli 2020 - 07:59 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Opslag til visning af række nr. 2, 3, 4

Jeg har et stort regneark hvor vi samler alle indkomne forslag. Disse forslag får et nr. Under hvert forslag kan der forkomme flere linier, med ekstra forslag.
Nu vil jeg i et nyt ark lave så når jeg taster forslag nr. i B5, så udfylder den fra det andet ark automatisk. Det er nemt nok med det 1. ekstra forslag (Lopslag), Men hvordan får jeg den til at finde ekstra forslag 2, 3 mm, de kommer sjællent lige efter hinanden i forslags arket. Man fylder bare ind når iderne kommer.
Avatar billede KATM Novice
02. juli 2020 - 09:28 #2
Desværre ikke helt. Jeg skal bruge det vandret.
Mine data står som her

forslag    ekstra forslag    farve     status    antal
8    28-a    hvid    i gang    500
10    15-b    gul    ny    300
15    17-a    blå    afsluttet    50
8    19-c    hvid    afsluttet    100
9    3-a    hvid    i gang    15
15    7-c    gul    ny    8

Jeg vil så gerne havde alle fra forslag i samlet i et andet ark som her.
1. er nem nok med Lopslag, men hvad med de næste ?
forslag

ekstra forslag    status    antal    farve
28-a    i gang    500    hvid
Avatar billede xl-Enthusiast Ekspert
02. juli 2020 - 09:41 #3
OK, men beklager, jeg skal indlægges på sygehus nu, så jeg har ikke mulighed for at svare. I hvert fald ikke lige med det første.
Avatar billede Jan K Ekspert
02. juli 2020 - 10:03 #4
Avatar billede ebea Ekspert
02. juli 2020 - 12:12 #5
Hvordan kan du ud fra det du skriver i #2, se hvilket der er det oprindelige forslag, og hvilke der er ekstra forslag.
I de sidste linjer du angiver i #2, skriver du forslag som 8, og 28-a som ekstra forslag til 8. Men i opstillingen du viser, står 8 med 28-a som oprindelig forslag!

Så det må være første betingelse, at man ved hvilket der er oprindelig, og hvilke der er ekstra.
Avatar billede ebea Ekspert
02. juli 2020 - 12:42 #6
Prøv at se om dette er hvad du tænkte. Det er lavet ud fra det nummer du taster i B5 på Ark2

https://www.dropbox.com/scl/fi/nxse4cdzhzw7yj2npoy8z/opslag-forslag.xlsx?dl=0&rlkey=otpk3pc3lgjifo0tz59xvosyp
Avatar billede KATM Novice
02. juli 2020 - 14:04 #7
Dette er klart det jeg søger, nu skal jeg bare havde det oversat til engelsk :)
Avatar billede ebea Ekspert
02. juli 2020 - 14:24 #8
#7 - Download filen, og åbn den i Excel, så oversætter den selv formlerne til engelsk.