Avatar billede Juul Novice
02. juli 2020 - 17:30 Der er 2 kommentarer og
2 løsninger

lig +1 til celle og indsæt tekst i celle

Hej, jeg vil gerne lave en knap der kan ligge +1 til for eksempel celle b11.

Derudover vil jeg også gerne lave en knap der kan indsætte en tekst som jeg har kopieret med ctrl+C
Avatar billede Jan K Ekspert
02. juli 2020 - 19:05 #1
Til det første
Læg denne kode på knappen.

Sub Addon()
Range("B11").Value = Range("B11").Value + 1
End Sub
Avatar billede bsn Forsker
04. juli 2020 - 09:46 #2
Måske du kan bruge denne til at lave din copy/paste knap...

https://www.extendoffice.com/documents/excel/4241-excel-create-button-to-copy.html
Avatar billede Juul Novice
05. juli 2020 - 01:00 #3
#1 tak for svaret det virkede :)

Jeg har selv prøvet at indspille en macro og det er lykkedes mig at lave den her, problemet med den er, at hvis der er et linjeskift i teksten jeg har kopiret, bruger den også cellen under den markerede celle, hvor jeg gerne vil have at den sætter teksten ind i 1 celle. Det plejer at virke hvis jeg selv højreklikker på formellinjen og trykker på S, men jeg kan ikke finde ud af at lave det som macro

Sub Indsæt_tekst()
'
' Indsæt_tekst Makro
'

    Range("A1").Select
    ActiveSheet.PasteSpecial Format:="Tekst", Link:=False, DisplayAsIcon:= _
        False
    Range("A1").Select
End Sub
Avatar billede Juul Novice
05. juli 2020 - 02:27 #4
Jeg fandt en løsning hvor macroen ligger det hele ind i et nyt ark og brugte koden =TEKST.KOMBINER(TEGN(10);;'Ark2'!A:A)
til at samle det hele i en celle som jeg havde behov for.

Sub Indsæt_tekst()
'
' Indsæt_tekst Makro
'

    Sheets("Ark2").Select
    Range("A1").Select
    ActiveSheet.PasteSpecial Format:="HTML", Link:=False, DisplayAsIcon:= _
        False, NoHTMLFormatting:=True
    Range("E1").Select
    Sheets("Ark1").Select
    Range("J10").Select
End Sub