Avatar billede Kasper Praktikant
08. juli 2020 - 08:51 Der er 2 kommentarer

Fordel elementer i grupper efter længde og antal

Hej
Jeg ønsker at få mit Excel ark til at sortere elementer ud fra deres længder.
Jeg ønsker at kunne kopiere en række elementer samt deres længde ind i Excel, jeg har så en kolonne hvor jeg eks. skriver 22 m, 6 stk. Så skal arket sortere alle elementer ud i grupper, til det der kommer tættest på 22 m. og maks. 6 elementer i hver gruppe.

Jeg håber i forstår hvad jeg mener, og at i kan hjælpe mig med at finde ud af hvordan- og om det overhovedet kan lade sig gøre :)

Mvh.
Kasper
Avatar billede L_Amtoft Mester
08. juli 2020 - 11:34 #1
hvis du skriver 22 m i én kolonne (længde) og 6 stk. i næste kolonne (stk.) kan du klare det med den indbyggede filter-funktion.
Avatar billede Kasper Praktikant
08. juli 2020 - 14:14 #2
Tak for svar Amtoft.
Jeg syntes at jeg har forsøgt med filter-funktionen, men jeg kan ikke få den til at fordele elementer som jeg ønsker det i grupper ud fra den værdi jeg angiver :(