Avatar billede 1Dorte Guru
09. juli 2020 - 15:12 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Pixlr - øverste lag

Jeg er ved at lave et sammensat billede i pixlr. Det betår både af billeder og tekst, der overlapper hinanden. Det billede/tekstboks, jeg vil have øvest, er øverst i rækkefølgen af lag. Men hvordan bestemmer jeg, at der ikke skal være noget som helst synligt af det som er under billedet?
Avatar billede FinnRasmussen Ekspert
09. juli 2020 - 17:22 #1
Jeg kender ikke Pixlr, så jeg har prøvet mig frem.
Det ser ud til, at tekstboxe altid oprettes med transparent baggrund, og jeg kan ikke finde ud af at ændre det.
Tegn et felt (tastaturgenvej U) og farv det hvidt eller anden farve.
Opret tekstfeltet som et nyt lag ovenpå.
Avatar billede milter Ekspert
09. juli 2020 - 18:43 #2
Heller ikke jeg kender noget til Pixlr, men prøv at læse linkene herunder. Og, allervigtigst, eksperimenter med alle de forslag til indstillinger, du støder på:

https://blog.pixlr.com/support/the-basics-of-working-with-layers-in-pixlr-editor/

https://www.wikihow.com/Create-Transparent-Backgrounds-Using-Pixlr

https://www.instructables.com/id/Texture-mapping-in-Pixlr/
Avatar billede 1Dorte Guru
12. juli 2020 - 19:45 #3
Det fungerer for mig nu. Takker for jeres forsøg.

Det lag, som står øverst til højre - er øverst i billedet.
Hvis jeg vil have bagrund på et tekstfelt. Trykker jeg på T til venstre. Ruller nedad - vælger "Baggrund", og jeg vælger en farve / skriver en farvekode.
Teksten bliver delvis transperant, medmindre jeg fravælger "slå ud", som ligger lige under farvevalget af baggrunden.

Mvh. Dorte