Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. juli 2020 - 09:19 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Reklamer på YouTube (Nyt fænomen) ?

Er der ikke begyndt at komme mange reklamer på Youtube ?
- For nylig ?
Har eller ublock orgin. På Firefox.
Troede den "åd dem" ...
Hvad skal man eller bruge ?

Venlig Hilsen Jørn ....
God Fredag .....
Avatar billede claes57 Ekspert
10. juli 2020 - 09:46 #1
jeg har købt https://addons.mozilla.org/da/firefox/addon/adguard-adblocker/ til pc, så den er på mine browsere, og livstids-betalt.
Ingen reklamer (andet end dem, som filmudbyder selv har lagt ind fra deres sponsorer)
napper også langt de fleste reklamer fra avis-sider, facebook osv.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. juli 2020 - 10:07 #2
Udover de forskellige browserudvidelser/tilføjelser, har en anden bruger herinde for nylig nævnt følgende trick:
Sæt et punktum efter "com" i URL'en, så et link eksempelvis ser således ud:
https://www.youtube.com./watch?v=vtvlZr4gq8o

Der er én svaghed ved tricket: Du får ikke vist en miniature og en titel på Facebook og andre steder, hvor du poster linket. I stedet ses blot et "generisk" YouTube-ikon og en tekst, der intet siger om videoens indhold. Linket virker dog fint.
Avatar billede eurositi Ekspert
10. juli 2020 - 10:13 #3
... Og i samme øjeblik, jeg skrev denne kommentar, opdager jeg, at det pludselig ikke virker længere. Se venligst bort fra ovenstående tip.
Avatar billede madklub Guru
10. juli 2020 - 10:21 #4
Det eneste der virker er at betale ved kasse 1.
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juli 2020 - 12:05 #5
#3 Jeg havde problemer med YouTube videoer er nylig.
Der blev jeg rådet til netop at indsætte en "punktum efter com" og det virker :-)

https://www.youtube.com./watch?v=R8qdOAEQnps
Avatar billede eurositi Ekspert
10. juli 2020 - 12:28 #6
#5 ikke for mig.
Når jeg følger dit link (i min Firefox browser), hvor jeg ikke har installeret nogen reklameblokerings-udvidelser/tilføjelser, så får jeg en reklame på 40 sekunder (som dog kan afbrydes).
Så hvis "det virker", må det skyldes noget andet end punktummet.

Annika Aakjær-videoen, jeg linkede til (med indsat ekstra punktum) ovenfor, starter nogle gange med - og nogle gange uden - reklamer.

Jeg kan derfor kun konkludere, at punktummet ikke i sig selv er en garanti for at omgå reklamerne. Google ejer platformen, og de kan ændre den fra dag til dag, hvis det passer dem.

#4's råd er det eneste helt sikre værn mod reklamer - ud over at downloade videoerne.
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juli 2020 - 13:56 #7
Jeg har stoppet med Firefox da den ind imellem fik pc til at give blå skærm og faner lukker ned. Bruger nu Microsoft Edge  og Brave browser (begge på Cromium platform). I Brave har jeg Youtube Classic tilføjelse på, og oplever ikke når jeg ser musik at der kommer reklamer på andet end det der er i indholdet. Jeg har ikke købe adblock
Avatar billede ErikHg Ekspert
10. juli 2020 - 14:05 #8
#& Ja at betale ved kasse 1 for at undgå reklamer. Nul putte. Jeg vil ikke betale for, at undgå at blive overdænget med diverse reklamer. Det er tydeligt at der sidder nogle pengegriske personer der ikke kan få nok.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
10. juli 2020 - 14:29 #9
Tak for Info - Jeg kigger på det senere.
Har børnebørn på besøg ...
Men T*A*K
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
12. juli 2020 - 09:23 #10
Tak til jer alle. For svar.
+ God Søndag ....
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. juli 2020 - 09:46 #11
#8 Nu er en side som YouTube jo mildest talt ikke gratis at holde kørende. Og hvis du hverken vil se reklamer eller betale, hvor skal pengene så komme fra?
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. juli 2020 - 10:26 #12
En ting er at der er reklamer men, at de kommer inde i en video man sidder og kikker på, det er uacceptabelt.
Det vil svarer til at, man som seer skulle betale ekstra for at blive fri for de fladpandede reklamer på de reklamefinansierede kanaler der sender reklamer inde i programmerne. Her taler vi om TV 3, TV + TV 3 Puls, Kanal 4, Kanal 5.
TV 2 sender også reklamer men det er dog kun imellem programmerne.
Man skal betale for at få noget, det er ok, men at betale for at blive fri, der stopper festen. Pengegriskheden er desværre enorm.
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. juli 2020 - 11:07 #13
#12
Du betaler jo også for alle de kanaler, du nævner, og alligevel er du ikke fri for reklamer ...
Avatar billede ErikHg Ekspert
13. juli 2020 - 12:40 #14
#12 Det er jo også det jeg mener. Jeg siger bare hvis jeg for, at kunne blive fri for de forbandede skodreklamer skulle betale ekstra, kunne de rende mig et vist sted. I øvrigt ser jeg så at sige aldrig de nævnte kanaler, pga. forstyrrelsen af reklamerne.
Avatar billede MADOlsen Forsker
13. juli 2020 - 12:53 #15
#14 Så du vil have tingene gratis og uden reklamer? Så er det, jeg spørger igen: Hvor skal pengene så komme fra?
Avatar billede Lonnebo Praktikant
10. august 2020 - 23:35 #16
Det er bare en ting vi må til at vende os til. Der er så meget mega fedt på YouTube, og jeg vil langt hellere betale for YouTube end så meget andet pålagt :-)

Vh. Patrick @ www.lonnebo.dk