Avatar billede suksuksuk Novice
11. juli 2020 - 09:32 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

IFTTT Work hour tracker

Hej Eksperter,

Jeg bruger IFTTT til at notere de tidspunkter jeg møder ind og går fra arbejde. De bliver automatisk lagt ind i et excel ark. Jeg vil gerne have den til at tælle timerne sammen for hver dag der er gået - findes der en formel for det? Min udfordring (udover at jeg stinker til excel/sheets) er at den noterer hvert tidspunkt i en ny celle - og det er mere end jeg kan magte. Se evt. skærmprint her: https://ibb.co/c6qf9pq

ERROR feltet er noget geolocation som jeg ikke har brug for alligevel!
Avatar billede ebea Ekspert
11. juli 2020 - 10:57 #1
Avatar billede Jan K Ekspert
11. juli 2020 - 10:59 #2
Lav en hjælpekolonne, hvor du trækker de to tidspunkter fra hinanden, fx A2-A1 og så fremdeles. Det ser dog ud som om den registrerer det hele som tekst, ikke som dato og klokkeslæt, så det skal nok konverteres til tal først, før du kan regne på det.

Hvis du skal have bedre svar end dette, er du nok nødt til at vide selve regnearket (eller et uddrag af dette) og ikke bare et billede.
Avatar billede kim1a Ekspert
11. juli 2020 - 12:41 #3
Rent nysgerrigt, hvad er din trigger på IFTTT? Koble til virksomhedens netværk?
Avatar billede ebea Ekspert
11. juli 2020 - 13:33 #4
Som med de fleste af IFTTT løsninger, er de baseret på Kort (Map) lokalisering, styret af telefonen. Jeg bruger flere af dem, til bl.a. automatik i Huset, som styres af hvornår jeg forlader huset, og hvornår jeg ankommer. De virker uden problemer.
Det eneste minus er, hvis man har en Google konto, at IFTTT skal have adgang til dine data. Og det skal man så tage stilling til, hvordan man får sig "vredet" ud af det favntag.
https://ifttt.com/applets/256764p-automated-timesheet-log-your-work-hours-automatically?
Avatar billede kim1a Ekspert
11. juli 2020 - 13:53 #5
Jeg brugte selv tidligere det med netværket, men synes det var ret ustabilt, så opgav det igen. Jeg vil kigge nærmere på løsningen med kort i stedet så.
Avatar billede ebea Ekspert
11. juli 2020 - 14:06 #6
#5 - I de løsninger jeg selv bruger, som er Kort baseret, kan jeg indstille hvor tæt på (antal meter) fra lokationen, at triggeren skal udløses. Og de er rimelig stabile. Problemet kan ofte være forsinkelse på nettet (mobil nettet).
Avatar billede suksuksuk Novice
14. juli 2020 - 10:22 #7
Jeg trigger IFTTT som kortbaseret, hvilket faktisk virker helt fint. Dog "stempler" den mig ind og ud når jeg lige er ude af forretningen, men det er forholdsvisst nemt at gennemskue.

@Ebea: Den fine formel du har lavet til mig i Excel - kan jeg på en eller anden måde kopiere den således at den kommer til at passe hele vejen ned igennem arket, eller skal jeg skrive en ny formel for hver beregning den skal lave derned af? Beklager - jeg er virkelig dårlig til Excel....
Avatar billede ebea Ekspert
14. juli 2020 - 10:56 #8
#7 - Ja, du kan blot kopiere formlerne (der er flere) nedad. Så vil du få beregning som i eksemplet.
Ellers prøv at uploade dit Ark, så skal jeg indsætte formlerne.
Avatar billede suksuksuk Novice
14. juli 2020 - 11:42 #9
Det er perfekt! Jeg skulle lige lure hvordan man kopierede nedad!
FIndes der en formel hvor den kan lægge timetallet sammen på ugerne også?
Avatar billede ebea Ekspert
14. juli 2020 - 12:16 #10
#9 - Du kan bruge en almindelig Sum formel. F.eks. indsæt denne i D1 i det viste eksempel.    =SUM(D2:D50)
Og så kan du blot tilrette hvor langt ned at formlen skal beregne (her til række 50).