Avatar billede kkims Mester
14. juli 2020 - 12:05 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Windows 10 1909 vil ikke opdaterer

Hej med jer
Jeg forsøgte at installerer "Funktions opdatering til windows 10, version 2004
det lykkedes ikke.
Der står nu
"Windows 10 maj 2020-opdateringen er på vej. Når det er klar til din enhed, vises den tilgængelige opdatering på denne side."

Men hvis jeg søger efter opdateringer så kommer der heller ikke de daglige
definitions opdateringer til f.eks til windows defender antivirus etc

Hvordan kan jeg få mine opdateringer til at kører normalt igen?
Avatar billede ErikHg Ekspert
14. juli 2020 - 12:59 #1
Avatar billede Slettet bruger
14. juli 2020 - 13:01 #2
Avatar billede kkims Mester
14. juli 2020 - 13:40 #3
Hej ErikHg
Og e-jensen

Efter at have kørt fejfindingsværktøj windows update
Er der følgende besked:

IsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: False

Der er et problem med BITS-tjenesten: Den anmodede tjeneste er allerede blevet startet. Der er mere hjælp til rådighed, hvis du taster NET HELPMSG 2182.

Jeg har også fjernet opdateringen KB4524244, som skulle være skyldig
Hvordan får jeg min win 10 1909 til at opdatere på normal hvis igen?
Mvh
Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juli 2020 - 13:53 #4
#1 De fejl er rettet! Den første artikel i Komputer for alle er fra 17 Februar
og den næste er fra ultimo Maj.
Men hvis PC: en ikke er klar eksempel ældre kan der gå nogen tid!
Men under Opdatering og sikkerhed er der fanen Foretag fejlfinding vælg
https://ibb.co/Gvfb5sW
Vælg så Flere fejlfindings værktøjer!
https://ibb.co/VvYm9Yf
Avatar billede kkims Mester
14. juli 2020 - 14:20 #5
Hej Poko
jeg har ikke det faneblad, du henviser til i dette link:

https://ibb.co/Gvfb5sW " Kør fejfinding værktøjer og giv derefter besked?

Det andet ling windows update fejfindingsværktøj har jeg kørt, det gav beskeden:

IsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: False

Der er et problem med BITS-tjenesten: Den anmodede tjeneste er allerede blevet startet. Der er mere hjælp til rådighed, hvis du taster NET HELPMSG 2182.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juli 2020 - 14:31 #6
det er også rigtigt det er nyt! Men når du trykker på foretag fejlfinding får du den anden mulighed og her vælger du så Windows Update. Kør den anden find Windows Update
Avatar billede kkims Mester
14. juli 2020 - 14:37 #7
igen samme meddelse
IsPostback_RC_PendingUpdates
IsPostback: False

Der er et problem med BITS-tjenesten: Den anmodede tjeneste er allerede blevet startet. Der er mere hjælp til rådighed, hvis du taster NET HELPMSG 2182.
Kan jeg kører den ren frisk start eller? mit eneste ønske er bare den vil begynde og opdaterer
Mvh
Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juli 2020 - 15:14 #8
Prøv at Køre denne Windows fejlfinding og Reparation:
Tryk på Windowstasten + X og vælg Windows PowerShell (Admin)
Her Markerer du alle højreklikker, kopierer dem og sætter dem ind

DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth
DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup
sfc /scannow
Avatar billede kkims Mester
14. juli 2020 - 16:49 #9
Hej Poko1

Som du kan se nedenunder, ser alt ok ud.
Måske skal vi finde ud af hvordan jeg kan, nulstille eller få min win 10 1909
til at være som start. Således at den kan opdaterer igen, eller andre forslag modtages gerne. Jeg er lige ude af døren i en times tid.

PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /Checkhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.900

Image Version: 10.0.18363.900

No component store corruption detected.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-Image /Scanhealth

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.900

Image Version: 10.0.18363.900

[==========================100.0%==========================] No component store corruption detected.
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32>
PS C:\WINDOWS\system32> DISM.exe /Online /Cleanup-image /StartComponentCleanup

Deployment Image Servicing and Management tool
Version: 10.0.18362.900

Image Version: 10.0.18363.900

[==========================100.0%==========================]
The operation completed successfully.
PS C:\WINDOWS\system32> sfc /scannow

Beginning system scan.  This process will take some time.

Beginning verification phase of system scan.
Verification 100% complete.

Windows Resource Protection did not find any integrity violations.
Avatar billede poko1 Ekspert
14. juli 2020 - 17:29 #10
Gå til Windows up date siden og vælg Hent værktøjet nu.
https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10
Her vælger du at opgradere denne Computer nu.
Når du kommer til 3. Kan du vælge at beholde dine personlige filer, eller tryk tilbage så kan du nulstille!
https://ibb.co/7WXFbG2
Men det ville være en ekstra sikkerhed at downloade et installations program til USB Først.
https://ibb.co/LzvP2M5
USB Stik skal være på 8GB.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2020 - 17:39 #11
Hej Kim
Når DSIM kommandoerne ikke klarer dit problem vil jeg mene du skal lave en "In Place Upgrade" Hvor du opgraderer Windows med den samme version som du kører nu. Jeg har et par gange hvor min Windows Update var ødelagt, fået det til at køre igen.
Rufus kan hente og oprette mediet for dig https://pureinfotech.com/download-older-iso-windows-10/
Du starter installationen op fra en kørende Windows og vælger at opgradere. Du vælger at installere Windows samt beholde private filer og programmer. Når installation er færdig virker din Windows Update formodentligt igen. Husk dog som en sikkerhed at have backup inden du starter.
Mere om In place upgrade her: https://answers.microsoft.com/en-us/windows/forum/windows_10-windows_install/how-to-perform-an-in-place-upgrade-with-windows-10/7f0b236e-3c6c-4913-9691-c4baa2a6190a?auth=1&fbclid=IwAR3_ihxXwsqQqxuW3vfvpWSA9D9L1rLwJ5LUNDOKsKcT0h6XrQYeGNXy7FU
Avatar billede 220661 Ekspert
14. juli 2020 - 17:55 #12
Hvis du går i søg KIm og skriver Winver kan du se hvilken build du kører nu. Det er samme version som Rufus skal hente og oprette.
Fra Microsoftsiden vil du få 2004, og den duer jo ikke til din pc kan jeg forstå.
Her må du vente til Windows Update siger pc er klar.
Avatar billede kkims Mester
15. juli 2020 - 13:51 #13
Hej Med jer

Nå, der er magi i luften

Før jeg skrev ind til Eksperten, havde jeg prøvet at gå ind under Win update> Avanceret>Afbryd opdateringer midlertidigt. Jeg bemærkede at der ikke stod nogen dato, og det kun var muligt at sætte datoen til dagen efter. Dette forsøgte jeg et par dage uden held.

Men nu idag da jeg åbner min pc og søgte efter opdateringer
Installerede de to understående sig???

1. July 14, 2020-KB4565633 Cumulative Update for .NET Framework 3.5 and 4.8 for Windows 10 Version 1903 and Windows Server 1903 RTM and Windows 10, version 1909 and Windows Server, version 1909

2, July 14, 2020—KB4565483 (OS Builds 18362.959 and 18363.959)

Normalt når jeg får en opdatering, kommer der også opdateringer til Defender engine som mit malware program opdaterer sig efter. Dette gjorde der dog ikke i dag.

MEN Tror I at det køre nu??
Og i givet fald, så skriv lige hvordan jeg giver point. Det er et stykke tid siden sidst.
Mvh
Kim
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2020 - 14:46 #14
Der er ikke noget med point længere.  Hvis det virker for dig nu så lukker du bare tråden.
Umiddelbart ser det ud til det virker. Men Defender skal jo have definitioner så afvent nogle dage med at lukke.
Avatar billede kkims Mester
15. juli 2020 - 15:27 #15
Hej 220661 og øvrige
Ok, Så vil jeg sige tusind tak for jeres interesse og store hjælp, foruden den ville jeg være "Lost". TAK

Jeg ønsker dig/jer en fortsat god dag!

De bedste hilsner
Kim
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2020 - 16:43 #16
Utroligt Flot!!!
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2020 - 16:52 #17
Kim.
Giv lige poko1 den grønne streg.
Det betyder åbenbart en del for ham at få den :-)
Du må meget  gerne  fjerne min igen. Jeg kan ikke bruge den til noget ;-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2020 - 17:07 #18
Tak Kim :-)
Avatar billede kkims Mester
15. juli 2020 - 17:09 #19
Helt Ok
Bare alle er glade :-)
Avatar billede 220661 Ekspert
15. juli 2020 - 17:11 #20
#19 Jeg har det fint :-)
Avatar billede Kalle Juniormester
15. april 2021 - 14:03 #21
Installer "Opdateringsassistent til Windows 10".
Avatar billede 220661 Ekspert
15. april 2021 - 15:53 #22
#21 Tråden er løst. Se #16 med mange de mange udråbstegn ;-)