Avatar billede toktok Mester
14. juli 2020 - 22:31 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

opgradering af Win7 til Win10

Har en veninde der ville opgradere sin laptop Windows 7 til Windows 10.
Vi kørte (over TeamViewer) Microsofts Download og updaterings-værktøj, og fik til sidst at vide at "Windows kan ikke afgøre om der er nok plads på harddisken. Prøv at køre install igen" (eller lignende formulering).
Der var på det tidspunkt ca. 50 Gb tilbage (af 100 Gb).
Mit spørgsmål er  - ligger der en iso-fil eller lignende så man ikke behøver at downloade hele baduljen igen? Eller er det nødvendigt at køre Download-tool igen?
Hvordan kan man i øvrigt komme videre?
14. juli 2020 - 22:53 #1
Hej

https://www.microsoft.com/da-dk/software-download/windows10ISO
Hent en Windows 10 iso med det her link, hvor du vælger om du har en 32bit eller 64bit computer, også når du har hentet iso'en, laver du et bootable usb stik, eller brænder en cd, hvorefter du slukker pc, hvor du så klikker f12 på din pc eller hvad der få boot menuen op (hvis det ikke er f12, skal du tjekke hvem der har lavet pc'en), hvor efter den har boot'et din cd eller usb stik vælger du opgrader pc.

m.v.h. Christian Josiassen
Avatar billede toktok Mester
14. juli 2020 - 22:59 #2
Tak - det lyder jo supernemt.
14. juli 2020 - 23:07 #3
Hej igen

Det var så lidt, hvis du har problemer så bare skriv:)
Avatar billede poko1 Ekspert
15. juli 2020 - 00:00 #4
Du kan downloade direkte til et USB Stik! på 8GB
https://ibb.co/LzvP2M5
Avatar billede toktok Mester
15. juli 2020 - 00:36 #5
ah fint - tak!