Avatar billede torben lind Forsker
15. juli 2020 - 13:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Sortering i kolonne

Hej allesammen.
Jeg har et regneark hvor jeg har en kolonne med produkter.Den er bygget op med at den første række står der f.eks ETRA L/XL næste række står der ETRA S/M og derefter andre navne nedad.Jeg ville høre om man kunne markerer hele kolonnen og få f.eks ETRA S/M i først række og næste række skulle så blive ETRA L/XL og så videre derned af,altså så S/M kommer først og derefter L/XL.Jeg håber i forstår spørgsmålet.
Avatar billede Daffodil Professor
15. juli 2020 - 14:03 #1
Når du vil sortere på bogstaver bliver det lidt besværligt, men det kan løses med et LOPSLAG.
Hvis du laver en liste over de unikke værdier du vil sortere på og placere dem i et nyt ark i kolonne A. I kolonne B sætter du en talværdi udfor den værdi du ønsker skal være den første (tallet 1) og så videre.
Tilføj en ekstra kolonne i dit ark der skal sorteres og lav et LOPSLAG til din liste, så overføres tallene til dit ark og du kan sortere.
Avatar billede torben lind Forsker
15. juli 2020 - 14:19 #2
Hej Daffodil.
Jeg vil prøve det senere idag og kommer tilbage.
Avatar billede torben lind Forsker
16. juli 2020 - 05:37 #3
Hej Daffodil.
Så fik jeg det til at virke,mange tak for hjælpen.