Avatar billede fjorbak Seniormester
16. juli 2020 - 23:37 Der er 1 kommentar og
1 løsning

HDMI

Kan man anvende en HDMI splitter til 2 skærme, og have forskellige programmer kørende, jeg skal have mulighed for at det program jeg kører på skærm1 da skal jeg kunne flytte emner over på skærm 2 og arbejde med mus på begge skærme ved at kører fra en skærm til den anden.

Jeg kan nu godt kører på skærm 1 og skærm 2, men vil godt have det på to ens skærme, jeg skal styre modeltog.

Med venlig Hilsen
Fjorbak
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. juli 2020 - 09:15 #1
Nej den går ikke - med mindre det er en specifik splitter der følger med til dit grafikkort.

Men i sidste ende er det dit grafikkort der bestemmer hvor stor opløsning og hvor mange skærme du kan have på.

De fleste stationære har i dag grafikkort med flere udgange - typisk 2, men 3 er også set. Så vil du kunne sætte en skærm på hver udgang.
(Bemærk - standard grafikkort vil typisk have 3 udgange, hvor den ene er analog (VGA) og de øvrige digitale (HDMI/DisplayPort/DVI) - men kun én digital port kan bruges ad gangen).

Vil du have 2 HDMI skærme på, kan du købe et ekstra grafikkort med HDMI udgang og sætte i PC´en.

Man kan også få USB-grafikkort, hvor man sætter den ekstra skærm til USB porten via en adapter - det vil du kunne bruge hvis du har en bærbar.
Avatar billede fjorbak Seniormester
18. juli 2020 - 19:58 #2
Mange tak, var blevet vildledet i at der kunne lade sig gøre, tak for dine oplysninger