Avatar billede jcr18 Professor
20. juli 2020 - 13:36 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PC2 finder ikke PC1

Har problemer med at få pc`erne til at oprette kontakt til hinanden.
Jeg har flere pc`er på netværket https://pasteboard.co/Jiw76m4.png Udfordringer her og nu er at jeg ikke kan få kontakt til min pc1 fra pc2 https://pasteboard.co/Jiw7Gvh.jpg
Jeg er meget i tvivl om, hvilke oplysninger jeg reelt skal benytte: hvor finder jeg brugernavn og adgangskode?
Jeg har søgt svaret på nettet og vender hele tiden tilbage til denne her løsningsforslag: https://support.microsoft.com/da-dk/help/4026814/windows-accessing-credential-manager
Det bliver jeg ikke meget klogere af. (I game dage fandt disse pc`er bare hinanden via hjemmegruppen)
Jeg har disse her oplysninger til jer, så håber I kan hjælpe mig med løsning af problemet:https://pasteboard.co/Jiw7WL9.png
Avatar billede puren Ekspert
20. juli 2020 - 15:02 #1
Microsoft skal have ros for mange ting men deres egen support side er jo med mange få undtagelser ubrugelig (har fundet guldkortet 3 gange inde på deres support side)

den hurtige og simple vej er at aktiver adminitrator delning :) hvis det bare er hjemme ved dig selv..

på computeren(PC1) der skal dele sine filer med andre
Det gøres ved at åbne en komando prompt som administrator
tryk på windows tasten og skriv cmd i ruden til højre kommer der er et punkt kør som administrator

i boksen der kommer op indsæt denne linje (uden gåse øjne
"REG ADD HKLM\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\system /v LocalAccountTokenFilterPolicy /t REG_DWORD /d 1 /f"

og restart den

på computer(PC2) der skal se den andens computers filer
åben en mappe og i adressen skrives der \\computernavn\c$ (tryk på enter)
i login boksen skriver du brugernavn og kode fra en ADMINISTRATOR-konto på PC1

og voila
Avatar billede poko1 Ekspert
20. juli 2020 - 15:06 #2
Kan din PC: Se de hvis du går i kontrolpanel og Enheder og Printere ?
https://ibb.co/sFr50Qn
Avatar billede jcr18 Professor
25. juli 2020 - 14:54 #3
Puren: Efter at have restartet pc1 har jeg fulgt din vedledning og gået over på min pc2. klikket på mappen der skal deles og skriver så: PC2 men får ikke vist login boksen.
Avatar billede puren Ekspert
25. juli 2020 - 15:05 #4
Du skal ikke dele mapper de er delt
Avatar billede jcr18 Professor
25. juli 2020 - 15:25 #5
Jeg er slet ikke med. Mapperne bliver i øvrigt ikke engang vist under pc1`s netværk. Må sige jeg fatter virkelig ikke logikken i at Microsoft fjerner hjemmegruppen. Utrolig amatøragtigt, da det var noget selv en nybegynder kunne finde ud af. Nu virker det ikke så ligetil længere.
Men bliver nød til at vende tilbage på et senere tidspunkt. Er lidt hårdt hængt op pt, men vil forsøge at finde en you tube video der viser reelt hvad der skal gøres. Tak foreløbig.