Avatar billede hansuwe Juniormester
20. juli 2020 - 23:32 Der er 5 kommentarer

HP 6510 "i baglås"

Jeg har en HP 6510 tre-i-én blækprinter. Den er gået i baglås på den måde,
at den kun vil vise: Een eller flere patroner er beskadiget, installér eller erstat
de berørte patroner.
De normale "knapper" på displayet vises ikke. Jeg kan ikke få den ud af denne tilstand. Har først forsøgt at udskifte den viste beskadigede patron (gul) med en ny original - det gjorde ikke indtryk.
Har så prøvet at indsætte den oprindelige installations-CD i PCen og forventede, at der ville være en sektion for opdatering / reparation. Men det er der ikke.
Jeg tør ikke bare slette hele printerprogrammet via kontrolpanelet.
Kan nogen genkende den situation og give et tip, hvordan jeg skal "kilde" printeren / dens program, så den reagerer mere normalt, dvs viser kontrolknapperne på displayet. Tak for vejledning. / Hans Uwe
Avatar billede poko1 Ekspert
21. juli 2020 - 09:35 #1
Det ville ellers være en god ide at afinstallere den! Og prøve forfra så du kan konstatere om Printeren ikke er defekt.
Avatar billede hansuwe Juniormester
21. juli 2020 - 11:46 #2
Tak for hurtigt svar. Det mærkelige er, at denne "tre i én" printer godt kan bruges
til at kopiere og scanne - men altså ikke printe, fordi den "tror", at der er en defekt
eller uoriginal patron isat. OK, jeg prøver så at af-installere programmerne
(det ser ud til, at der er et hovedprogram og nogle mindre tilføjelser) og så starte forfra. Jeg har jo heldigvis den oprindelige / originale CD.
Mvh., Hans Uwe
Avatar billede ErikHg Ekspert
21. juli 2020 - 13:59 #3
#2 Man behøver ikke at have den originale CD, fordi driverne er tilgængelig på producentens hjemmeside - i dette tilfælde HP. Yderligere kan der komme nye opdaterede drivere. Har man f.eks. haft Windows 7 som styresystem, er det ikke sikkert at driverne passer til f.eks. Windows 10. Men jeg kan forstå ud fra det du skriver at printeren har virket, men for en sikkerheds skyld: gå ind på HP´s hjemmeside, find din printermodel og download de aktuelle drivere, så er du sikker :-)
Avatar billede hansuwe Juniormester
05. august 2020 - 18:19 #4
Tak for forslagene hidtil. Jeg har af-installeret programmet / driverne fra min PC
og har hentet en ny runde drivere for HP 6510 fra HP på nettet. Med noget besvær fået det installeret - MEN: printeren er stadig "vrangvillig". Også med den nye driver-pakke i PCen  vil den ikke vise betjeningsknapperne på sit display. Der er ellers forbindelse mellem PC og printer, pr. USB -kabel. Jeg kan "kigge printeren
i kortene" og se status-meldinger, bl.a. meldingen om, at der er noget galt med én patron, den gule. Jeg kan også styre scanning af et forlæg på glaspladen og få resultatet ( .jpg -file ) overført / gemt på PCen, til videre forarbejdning.
Men når jeg anmoder om print af en dokument-side som vises på PCens skærm,
så nægter den.
Fordi der ikke vises betjeningsknapper på displayet kan jeg heller ikke få en kopi
af et emne, der ligger på glaspladen. Såvidt jeg kan forstå, må der være en lokal fejl i printeren. Ved at kigge nøje i HP's Print Doctor er der ikke nogen gode råd for denne situation.
Kender nogen en mulighed for, at man kan rette i printerens program ?
Hilsen fra Hans U.
Avatar billede ErikHg Ekspert
05. august 2020 - 18:51 #5
Jeg vil tvivle meget på at et sådan program findes. Producenterne - ingen nævnt, ingen glemt - har en tilbøjelighed til ikke at være særlig interesseret i at brugerne skal kunne fixe problemerne selv.
Der findes dog steder hvor de ordner printere der er blevet "syge". Hermed mener jeg ikke at de er rigtig syge, men de prøver at få brugerne til at smide deres gamle printer ud, og købe en ny i stedet.

Jeg har fundet et link.

https://www.danskprinterservice.dk/?gclid=EAIaIQobChMIg__yoMKE6wIVciB7Ch0Efw7xEAAYAyAAEgJSO_D_BwE

Desværre tror jeg ikke at det kan betale sig at få foretaget en eventuel reparation af printer, og det er jo også det som producenterne ved.