Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 13:42 Der er 18 kommentarer

synes desværre at folk er hurtige til at nedgøre her inde.

jeg havde oprettet et  opslag med ændringer og forslag til forbedringer på en hjemmeside som jeg ikke tør at nævne for så er det jo seo jeg har gang i :P . men opslaget blev taget ned fordi der må have været report på det vilket jeg ikke helt forstår. så jeg tænker krænket.dk må jeg gå ud fra.

opslaget var ikke undsindet eller på anden måde kørt  ud på et side spor men første kommentar fra en bruger var endnu et Wordpress og så skriver man ikke mere. Hvor jeg så uddyber at wordpress ikke bare er wordpress man skal gøre en del for at optimere siden og jeg uddyber.

en anden siger at siden ser godt ud og virker til at være hurtig.

det var de to kommentar der var og så bliver opslaget lukket ned jeg tager kontakt til computerworld via mail men høre desværre ikke moget.

men nu er jeg så stædig og tjekker lige forum igennem og det tager ikke lang tid for mig at finde de første mange post hvor det er seo og der er signatur til div sider uden der bliver gjort noget... så jeg tænker ved mig selv hvad er det lige for noget det her. og bliver den her nu også taget ned? har ikke noget link :P
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 13:44 #1
no egn der har haft de samme problemer udfordringer her?
Avatar billede michael_stim Ekspert
23. juli 2020 - 14:48 #2
"Ulven kommer...".

Tror mange herinde er trætte af at mange bruger siden til at lægge deres link herind for at optimere deres googleplacering. Nogle gange kan det være svært at se om det er et reelt spørgsmål eller ej. Vil gætte på at det er der det er gået galt.
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 14:49 #3
Lasse vil du uddybe?
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 14:55 #4
#michael_stim det kan nemt være det er det der er sket det vil jeg ikke afvise. Som i kan se den negative attitude er her bare se på svar fra Lasse det er sådan en underlig måde at svare/være på?

skriver ikke det her for at være negativ det er bare sådan sagen er forløbet og så modtager man sådan noget. håber han selv kan se det en dag.
Avatar billede Peter (CW) Juniormester
23. juli 2020 - 15:37 #5
Hej Brian.

Som michael_stim rigtigt nok skriver så oplever vi desværre en del brugere der benytter forummet til at forøge deres SEO værdi ved at lægge opslag op ang. feedback på deres hjemmeside med tilhørende link. Dette har også været tilfældet med dit opslag, hvilket er årsagen til at det er blevet fjernet.

Jeg henviser til vores debatregler: https://www.computerworld.dk/art/60044/debatregler

"- Indlæg må ikke indeholde reklamebudskaber. Det er i orden at anbefale produkter og tjenester, man selv har købt og prøvet - eller komme med vurderinger - men reklame for egne produkter og tjenester er ikke tilladt, ligesom man heller ikke må kritisere konkurrenters produkter og tjenester."

mvh Peter (CW)
Avatar billede Slater Ekspert
23. juli 2020 - 15:39 #6
Helt sikker på Michael_stim har ret, og det kunne meget vel være mig der har anmeldt dit spørgsmål, Brian.

Hvis det var et reelt spørgsmål, må du naturligvis undskylde. Problemet er, at vi næsten hver eneste dag ser det samme mønster herinde: en helt ny bruger opretter et spørgsmål med et link til deres website og et meget bredt eller ikke særlig godt formuleret spørgsmål, og 99% af dem er her kun for at få trafik og søgemaskinerang til deres site. Derfor er det spild af tid og hamrende irriterende for os at bruge tid på at svare på, når disse mennesker ikke er interesserede i et svar, men kun i at spamme.

Det har ikke noget med negativitet mod reelle brugere at gøre, men træthed over at Eksperten skal ødelægges på grund af dette.

Det mest irriterende er at Computerworld kunne fikse problemet på en time, hvis der var budget til det. Det kræver bare at man implementerer rel="nofollow" på alle links  i spørgsmål og kommentarer, samt forhindrer at helt nye brugeres links bliver klikbare, ind til de har opnået en vis bruger-rang herinde.
Desværre er der tilsyneladende intet budget overhovedet til at videreudvikle Eksperten, så det sker ikke - og vi faste brugere sidder tilbage med aben.
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 16:10 #7
Det er også helt ok det er bare svært at få noget feedback uden link til den hjemmeside man arbejder på at gøre bedre og vil have feedback på :D

men det er noteret. og tak for svar
Avatar billede Slater Ekspert
23. juli 2020 - 16:18 #8
Et tip til en anden gang: lad være med at skrive http/https foran linket.

Altså f.eks. i stedet for https://dr.dk så bare dr.dk - Det kan virke lidt bøvlet, men så bliver linket ikke klikbart, og ingen vil mistænke at du forsøger at skabe SEO-rang eller få folk til at klikke uden at tænke.
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 16:34 #9
#Slater det er rigtig nok ved bare at folk er dovne og er det ikke et link vil de ikke bøvle med det :D
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 16:34 #10
men tak for svar alle sammen
Avatar billede ErikHg Ekspert
23. juli 2020 - 20:12 #11
#5 Jeg er fuld af respekt vedr. ekspertens politik over for misbrug i form at skjulte reklamer. Det hører ingen steder hjemme.
At der så alligevel er nogle brodne kar, der ikke kan lade være med lige, at se om ikke den alligevel går er sørgeligt, men det er heldigvis mit indtryk, at reglerne om der ikke må reklameres håndhæves på fineste vis fra eksperten side.
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
23. juli 2020 - 21:09 #12
#ErikHg  ja der er nogen trolls og det første svar jeg fik var nu heller ikke lige frem imødekommende. Det er slettet og tak for det admins :)
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
24. juli 2020 - 08:19 #13
Tjaa - du beskriver jo meget godt selv problematikken, hvor efter du demonstrerer, selv at være en del af den:
"det første svar jeg fik var nu heller ikke lige frem imødekommende. Det er slettet og tak for det admins"
Avatar billede a3-seo.dk Ekspert
24. juli 2020 - 08:23 #14
Og følg rådet fra Slater:
f.eks. i stedet for https://dr.dk så bare dr.dk - Det kan virke lidt bøvlet, men så bliver linket ikke klikbart, og ingen vil mistænke at du forsøger at skabe SEO-rang eller få folk til at klikke uden at tænke.

Vil du have svar fra "eksperten", kan de helt sikkert selv regne resten ud, alternativt vil svaret være derefter ....... ;-)
Avatar billede stjans Guru
24. juli 2020 - 09:09 #15
Men ellers er vi meget søde, rare og også hjælpsomme herinde :-) :-)
Avatar billede michael_stim Ekspert
25. juli 2020 - 13:47 #16
Til opretter,
Hvis du f ex kigger på denne: https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1034071 så kan man sagtens komme i tvivl om det er et reelt spörgsmål der de vil have feedback på sin side eller om de bare vil eksponere sit link. Jeg tror på det sidste da domänet er oprettet 2018 samt det er en helt nyoprettet bruger og sidst men ikke mindst en tekst der beskriver hvad siden indeholder.
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
27. juli 2020 - 18:45 #17
#michael_stim jeg har også set to nye bruger der den ene stiller et spørgsmål om ikke it relateret den anden svare det med et link virker lidt lusket .. jeg har fanget budskabet :)
Avatar billede Brian Ølholm Nørsten Juniormester
27. juli 2020 - 19:40 #18
#a3-seo.dk jeg er ikke helt sikkert på jeg forstår svar på nr#13. Jeg har ikke sagt til admins de skulle slette det svar. Jeg tror det blev slettet fordi det var upassende tænker jeg.