Avatar billede runayoshi Praktikant
25. juli 2020 - 10:51 Der er 3 kommentarer

fejl ved opdatering

Hej :) jeg har i lang tid ikke kunnet opdatere min mac, da jeg havde en disk der var helt fyldt op. nu har jeg overførst alt til en ekstern harddisk, og der er 11 GB ledig plads på min mac. Dog siger den stadig at den ikke kan updaterer, fordi det kræver 8 GB mere plads. hvordan løser jeg dette problem? tusind tak :)
Avatar billede INK Ekspert
25. juli 2020 - 11:22 #1
Gætter på du har 128 GB totalt på din Harddisk?

Hvis du har overført alt til en ekstern harddisk evt. gennem TimeMachine, så kan du gendanne.

Hvilke programmer har du installeret ud over MacOS (Hvilken version?)?

Styresystemet kan umuligt fylde 128-11= 117 GB

Når du har sikkerhedskopi af alt og har gyldige licensnøgler for evt. programmer ikke købt i Apples App Store, kunne du evt overveje en reinstallation af seneste udgave af MacOS, se dette link
https://support.apple.com/da-dk/HT204904

Der findes også renseprogrammer, der kan hjælpe med at fjerne overflødige filer. Jeg bruger selv CleanMyMac, men du vil finde nogen, der ikke kan lide dette program.
Avatar billede egonspock Seniormester
25. juli 2020 - 12:58 #2
Har du husket at tømme papirkurven - evt. også i Fotos og iMovie?
Avatar billede Viv Praktikant
24. august 2020 - 18:21 #3
Ringede ellers til Apple, der sagde, jeg gjorde det på den rigtige måde, og at det var USB stik producenten jeg skulle kontakte, og den fejl der kom op når jeg prøvede at slette et foto ligeledes var Producenten der kunne svare på dette. De sagde også jeg ikke kunne overføre så mange fotos ad gangen på denne måde.

Jeg prøver at eksportere, så kan jeg måske også eksportere et helt bibliotek ad gangen, men jeg er lidt bange for det med at eksportere. Sidstebgang forsvandt alle mine fotos på computeren så jeg måtte hente dem ned igen fra icloud.

Tak for hjælpen.