Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. juli 2020 - 08:21 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Bør man slukke routeren, når den ikke er i brug ?

Bør man slukke routeren, når den ikke er i brug ? (I mange timer).
*
God Søndag ...
*
Jeg har læst, at det er en god idé, at slukke routeren -
Om aftenen / natten.
*
Har gjort det, enkelte gange.
*
en glemmer at gøre det.
*
Bør man det ?
*
Slukke om natten (sengetid) - tænde om morgenen (Når man står op) ?
-
***************** Hvad gør I ? ***********************
*
Venlig Hilsen Jørn
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 08:33 #1
Står tændt døgnet rundt.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. juli 2020 - 08:45 #2
Helt enig med 220661 men er du ute for Tordenvær er det nok fornuftig å slå av
jeg har sett følgende av det  her ikke hos meg.
Reiser jeg bor så ja  er min mening det skjete hos 2 Venner jeg kjenner og det var ikke billig dette.
Avatar billede Slater Ekspert
26. juli 2020 - 08:47 #3
Nej. Hvorfor i alverden skulle man dog gøre det?

Det er ikke en kritik af dig, da du har hørt det et eller andet sted, men det er virkelig en komplet absurd idé. Naturligvis er en router lavet til at køre i døgndrift - ellers kunne servere heller ikke fungere, og hele internettet ville lukke på visse tidspunkter af døgnet.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 08:52 #4
Jeg bruger router til andet end kun til pc så det vil være dumt at lukke for den. Nogle kører jo også telefoni over routeren, og slukkes den kan man ikke ringe i dette tidspunkt. Jeg vil ikke anbefale at lukke for den. Får den ikke forbindelse i en kritisk situation kan det blive fatalt.
Avatar billede 450025 Ekspert
26. juli 2020 - 08:54 #5
Ja vist absurt å gjøre dette i ene tilfele måtte vedkommende kjøpe ny computer i andre tilfelle ble den reparert  her snakker om stasjonær computere. Ved Torden
vør dra jeg alltid ut ledninger fra det elektriske men det er nå min ide det da.
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 08:56 #6
#5 Det er altid en god ide at trække elektronik ud af stikket når det tordner. Så det er et godt tip Arne :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
26. juli 2020 - 09:02 #7
Slukker kun hvis jeg skal på ferie, eller ved tordenvejr.
I tordenvejr (og når yousee er nede) sættes tlf til at dele internetforbindelse, og den bærbare og tablet kører som vanligt videre.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
26. juli 2020 - 09:12 #8
Hvis det er fordi, at du er bange for strålerne fra din router, så sluk den om natten for at få ro i sjælen, men det skulle ikke gøre nogen forskel helbredsmæssigt.

Jeg har min kørende i døgndrift, da der alligevel er op til 22 wifi-forbindelser i mit område, som jeg kan se og finde på mine enheder i min lejlighed.

Kæmper nogle gange med at finde en kanal/channel til mine 2.4ghz enheder, som ikke er overbelastet, men det er en anden snak.

God søndag!
Avatar billede 220661 Ekspert
26. juli 2020 - 13:24 #9
Vores hverdag er fyldt med stråler.
Både fra routere og fra mobil systemer.
Så jeg kan ikke se det skulle nytte at slukke for routeren om natten på grund af dette.
Jeg tænker også man kan få flere problemer med det ved at lukke ned for routeren. Nogle enheder får måske sværere for at koble sig på igen, ved gentagne gange at man lukker og tænder for den. Og har man specielle indstillinger på routeren går de måske fløjten ved at lukke den ned i tide og utide.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
26. juli 2020 - 13:56 #10
Tak til jer alle for gode råd.
+ Info ...

Jeg er ikke bange for strålerne.

Routeren står højt oppe i køkkenet (Det mest centrale rum i huset).
Er ikke inde i soveværelset.

Min viv og jeg er lige kommet hjem. Fra en cykeltur. Vi blev lidt våde.
Regn. Men rart at få tørt tøj på. Hjemme.

Dejligt med jeres Info !
Avatar billede 450025 Ekspert
26. juli 2020 - 16:13 #11
Å kjære Jørn en trimtur for Jer begge med andre ord -  send lidt regn hit jeg bor, hver dråpe hadde vert en velsignelse -  tross det er der grønt og fint men det skylles luftfuktighet om natten..
Tilbake til ruteren ikke rør den det skaper bare problem et  (autovern)  ikke dyr har 2 stykker for ledninger i huset  -  også på grunn av Tv-en.
Dette er fast rutine om vi reiser bort  du kan spare masse på dette.

Jeg nevnte 2 Venner her den ene måtte kjøpe en ny computer han hadde Oppbakk av alt på computeren og var rask igang igjen.

Den andre på Rep mista alt hadde ikke Oppbakk av noen ting  -  det var ikke en tanke engang sa han og her kommer  Skyen inn  sådan gjør jeg det Jørn.
Nå har du fått mange gode råd her  God helg til deg og dem andre her.  Arne.
Avatar billede Ikke-ekspert Ekspert
27. juli 2020 - 11:19 #12
Tak til jer alle + god Mandag