Avatar billede Tobbe Praktikant
03. august 2020 - 22:13 Der er 4 kommentarer

HP Envy 5020 vil ikke konfigureres

Jeg har nu siddet i rigtigt mange timer for at prøve at løse problemet med min HP Envy 5020 printer. I får lige historien med problemstillingen kort:

Jeg skifter fra et normalt wifi til et Omni mesh-wifi i hjemmet. Indtil det skift virker printeren upåklageligt og printer trådløst både fra Mac, PC og iPhone. Efter skiftet nægter printeren at gøre, hvad jeg siger. Den virker stadig, men jeg kan bare ikke få den til at udskrive andet end dens egne rapporter, tests og så videre.

Jeg har genstartet printeren. Nulstillet dens netværksindstillinger. Nulstillet alle dens indstillinger. Så den burde være blank i forhold til at konfigurere den på ny. Når jeg så prøver at lave en ny konfiguration, kan jeg sagtens finde printeren på listen i 'HP Smart'-konfigurationen på både mac, PC og iPhone. Jeg kan også få forbindelse til printeren via HP Smart, men når printeren skal have forbindelse til mit wifi, så melder konfigurationen 'fejl', og så kommer jeg ikke videre.

Jeg har også forsøgt at koble printeren på mit wifi direkte fra printerens touchpanel. Den finder let mit wifi, men tror så, den 'bare' kan logge på mit wifi uden kode - den giver mig ihvertfald ikke mulighed for at skrive adgangskoden til mit wifi, og det betyder så, at jeg ikke kan logge på den vej heller.

Jeg er SÅ tæt på at give op og gå ud og købe en ny printer, for jeg synes selv, jeg har forsøgt alle løsningsmuligheder. Den eneste, jeg umiddelbart ikke har prøvet endnu, er at indtaste printerens MAC-adresse i mit wifi (OMNI mesh), så jeg er sikker på, det ikke er der bananen ligger gemt. Lige den del ved jeg dog ikke, hvordan man gør.

Er der nogen, der har en løsning til ovenstående?
Avatar billede ErikHg Ekspert
03. august 2020 - 23:22 #1
Håber at dette link kan hjælpe:

https://www.youtube.com/watch?v=NUVX0DB9YeE
Avatar billede claes57 Ekspert
04. august 2020 - 06:46 #2
jeg har en HP Envy 5530, og den vil kun logge på wifi hvis det er rent 2,4GHz. Hvis det er 2,4 og 5GHz på samme navn, så bliver den forvirret, og kan ikke logge på.
Jeg rettede i router-opsætning, så 2,4GHz nu hedder det samme som 5GHz men med et 2 tal tilføjet. Alle andre enheder er på 5GHz, og de kan bruge printeren uden problemer.
Avatar billede Rune1983 Ekspert
04. august 2020 - 07:36 #3
En hyppig fejl blandt trådløse printere er også at den har fået en anden IP adresse som så ikke er den samme som den installerede version på din PC/Mac.
Løsning for dette kan være.
- Reserver IP adressen på netværket så din printer derved altid har samme IP.
- Eller Sæt statisk IP adresse på printeren udenfor din DHCP servers range/scope af IP adresser.
Når en af ovenfornævnte er gjort installeres printer på din PC og Mac igen.
Siden jeg gjorde det trick har min trådløse printer hjemme kørt uden problemer.
Håber det måske kan hjælpe lidt.
Avatar billede Blød trafikant Ekspert
04. august 2020 - 16:34 #4
Prøv at slå wps fra i din router. Så tvinges enheder, der skal kobles på netværket, til at spørge efter dit WiFi password.