Avatar billede birdbrain Seniormester
04. august 2020 - 11:18 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

combobox

Er det mon muligt at låse en combobox, således der kun kan vælges en tekst fra den tilknyttede tabel. Dette for at det ikke skal være muligt at skrive en "fritekst" i boksen, som giver kludder i de tilknyttede opslag.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. august 2020 - 11:50 #1
Er det en combobox på arket eller på en Userform?
Kan du evt. bruge en liste i en celle?
Avatar billede birdbrain Seniormester
04. august 2020 - 14:07 #2
det er på arket
Avatar billede store-morten Ekspert
04. august 2020 - 14:15 #3
Kender du til liste i en celle?
Avatar billede birdbrain Seniormester
04. august 2020 - 15:06 #4
Er ikke lige klar over, hvad du mener :-)
Avatar billede birdbrain Seniormester
04. august 2020 - 15:09 #5
Har været ved at kigge i egenskaber på comboboxen, men kan ikke finde ud af om jeg af den vej kan sikre teksten fra listen.
Hvis du mener rullelister, kan jeg ikke bruge den, da jeg skal have mulighed for at rydde skemaet med en makro.
Avatar billede store-morten Ekspert
04. august 2020 - 21:12 #6
Avatar billede birdbrain Seniormester
05. august 2020 - 13:42 #7
Tak for det fremsendte. Da teksten i listen/comboboxen er en del at skemaet, var det netop en løsning til, kun at få den eksakte tekst (præperater, hvor alle ord starter med stort) fra den underliggende tabel med.
I løsningen med listen, er det stadig muligt at skrive med småt, og i comboboxen kan der også efterlades navne, som ikke fremgår af tabellen.
Avatar billede birdbrain Seniormester
13. august 2020 - 07:59 #8
lukker uden optimal løsning :-(