Avatar billede Peter Jørgensen Juniormester
10. august 2020 - 08:58 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Virtuel SQL service (?) til skift fra trusted til standard connection?

Jeg har en applikation, der kun kan forbinde til en MS-SQL server via en trusted connection. Nu vil jeg gerne have den til at forbinde til en SQL server der er placeret off-site og uden domaine-trust osv. Dvs. jeg vil gerne have den til at lave et klassisk login med id/pwd, men det understøtter applikationen som sagt ikke.
Kan jeg på nogen måde sætte noget ind i mellem, der kan fungere som en slags virtuel SQL service, og som forwarder alle kald til den reelle SQL server med det id/pwd jeg konfigurerer?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. august 2020 - 15:31 #1
Hvilket API bruger den applikation?

Det er ret normalt at kunne angive username/password i connection string. Og hvis connection string hyentes fra en konfigurations fil, så kan det nemt sættes.
Avatar billede Peter Jørgensen Juniormester
10. august 2020 - 16:31 #2
Det er et ERP system, hvor man umiddelbart kun kan angiver SQL server og db navn.
I mellemtiden har jeg fundet nogle skjulte indstillinger, der faktisk gøre det muligt at skifte alligevel :-)

Nu mangler jeg bare at få åbnet i nogle firewalls, så skulle det gerne kunne lade sig gøre.