Avatar billede Teknikblind Juniormester
11. august 2020 - 22:37 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Boxer CI+ modul

Hej
jeg har en Samsung UHD 7005 tv, hvor jeg har installeret et CI+ modul.

Hver gang jeg tænder fjernsynet er det langsomt indtil tv'et har godkendt kortet.

Det skriver "Autentificeringen process mellem din vært" "og modulet er blevet udført med succes.

Før da jeg havde blot et CI kort tændte det bare normalt hver gang.

Nogen der ved om man kan få tv'et til at gøre det med CI+ kortet også?
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 08:43 #1
Mit Luxor gør det samme. Det tager ca 10 sekunder. Har ikke undersøgt om man kan gøre noget. Vil anbefale du kontakter Boxer og får svar. Jeg har levet med dette da Boxer gik over til HD kanaler. Deres bokse gør det ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 08:47 #2
Cl+ modulet administrerer betalings kanaler så det ekstra tjek er sikkert nødvendigt. Selvom man måske kan fjerne besked vil modulet sikkert alligevel skulle registreres ved hver opstart af tv.
Avatar billede Teknikblind Juniormester
12. august 2020 - 10:26 #3
Hej
tak for din tilbagemelding, og ja du har sikkert ret, men det er godt nok irriterende, og det er som om at alt andet er blevet langsommere pga. af kortet.

Jeg prøver at ringe til Boxer idag, og høre om de har nogen bud på en løsning.

Måske en box er eneste løsning :(
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 10:35 #4
Jeg oplever ikke mit tv er langsomt når ca modul først er registreret.  Så jeg forstår ikke du siger dit er langsomt??
Avatar billede Teknikblind Juniormester
12. august 2020 - 13:59 #5
Hej
Jeg føler altså hvis jeg tager modulet ud, så kører det mere gnidningsløst både ved kanalskift og menuer.
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 14:27 #6
Ok. Jeg vil prøve når jeg kommer hjem om der er forskel med eller uden. Men det er ikke noget jeg vil ændre på selvom der skulle være forskel. Det er sjældent jeg er i menuer
Avatar billede 220661 Ekspert
12. august 2020 - 17:03 #7
Jeg har nu prøvet på mit tv.
Når jeg har modulet ude er menuerne dobbelt så hurtige til at komme frem.
Men når modulet er i tager det ca et sekund at åbne menuer.
Så om det tager et halvt sekund, eller et sekund, det er jeg ligeglad med :-)
Er dit tv langsommere end det?
Avatar billede Teknikblind Juniormester
13. august 2020 - 09:01 #8
Hej
Når den har registreret kortet, er det nok nogenlunde det samme og ok.

Jeg har nu talt med boxer, og det er korrekt, at man ikke kan undgå at den skal bruge tid på at registrere kortet. Et fif de gav,var at slukke TV'et på en kanal, der ikke bruger boxer. Når man så tænder TV'et igen, så starter den ok, og registrerer baggrunden.

Har prøvet det, og det bliver lidt bedre.

Men som du skriver, så er en boks nok at foretrække, for der registrerer man ikke registreringen på TV'et.

Da jeg har TV2 app overvejer jeg at tage kortet helt ud, og så gå på appen, nå jeg skal se TV2 - det tager dog lidt længere tid, samt jeg kan ikke optage fra TV længere.

Nå, men tak for snakken og lukker sagen her med mindre, der er noget at tilføje?
Avatar billede 220661 Ekspert
13. august 2020 - 16:29 #9
Velbekomme. Nej jeg har ikke yderligere at tilføje.