Avatar billede rudbech Novice
12. august 2020 - 15:30 Der er 4 kommentarer

Lopslag - flere forekomster

Hej,

Jeg skal bruge jeres hjælp.

Har en MEGET lang liste hvor jeg skal lave et lopslag.
Der er nogle numre som går igen i det ark jeg skal hente data fra.
Så der står fx.
Kolonne A    Kolonne B
100662        E3406
100662        MG251
100662        MR213

Hvordan får jeg alle 3 forekomster med over i mit ark?
Og gerne i hver sin kolonne?

Takker :-)
Avatar billede ebea Ekspert
12. august 2020 - 16:26 #1
Er det kolonne A der skal hentes til en ny kolonne, siden du skriver "alle 3 forekomster"? Eller hvad skal du have over?
Avatar billede kim1a Ekspert
12. august 2020 - 16:36 #2
Lav en støttekolonne hvor du slår 100662 op for at se om det er i listen af dem du skal have med, f.eks.
hvis.fejl(lopslag(100662;Din liste;1;falsk);"")

På den måde får du en kolonne med de navne du skal have med. Så laver du et filter hvor du sorterer tomme fra, og vupti du får alle tre linjer med.
Avatar billede Jan K Ekspert
12. august 2020 - 22:49 #3
Som jeg læser OP, ønsker han ved opslag på 100662 at få aller værdier fra B-kolonnen over i et nyt ark. Hvis jeg har ret, så gør denne UDF noget i stil med, hvad du ønsker

http://www.kronsell.net/flerforekomstopslag.htm
Avatar billede Tom K. Forsker
13. juni 2023 - 17:50 #4
En lille hurtig løsning kunne være i E1 at skrive =ENTYDIGE(Tabel_Tabel1;FALSK;FALSK)