Avatar billede casablanca Seniormester
17. august 2020 - 13:20 Der er 11 kommentarer og
2 løsninger

hvordan ligger jeg nas mapper ud på windows skrivebord

hej.
Har købt ny pc og kan ikke huske, hvordan jeg havde gamle opsætning, hvor mine billedfiler og filmfiler på Nas, lå i mapper på mit windows skrivebord.
Er der en der kan hjælpe mig med det?
Avatar billede thomas_bk Ekspert
17. august 2020 - 13:26 #1
De var sikkert oprettet som genveje evt til netværksdrev eller med direkte link.
Avatar billede casablanca Seniormester
17. august 2020 - 13:44 #2
Ja, jeg havde dem som mapper, så jeg enten kunne lægge indhold eller trække indhold direkte fra mapperne. Men jeg aner ikke hvordan de var lavet.
Jeg mangler en direkte beskrivelse af, hvordan jeg gør.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
17. august 2020 - 14:01 #3
Højreklik et tomt sted på skrivebordet, vælg "Ny"->"Genvej" - og gennemse og henvis til stedet hvor dine billeder m.m. er... - afslut med at navngive genvejen, og det var det.
Avatar billede casablanca Seniormester
17. august 2020 - 14:38 #4
Det får mig ikke rigtig nogen steder end til at jeg kan vælge min nas som helhed, men ikke noget indhold. I mit tilfælde hedder min nas kimnas, og jeg kan bare vælge ikonet "kimnas".
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2020 - 14:43 #5
Er den tilsluttet din Router?
Kan du se den i stifinder?
https://ibb.co/nb7cY2d
Avatar billede klaudi Ekspert
17. august 2020 - 14:52 #6
Åbn din nas i stifinder og højreklik så på en mappe og nederst vælges Opret genvej
du får så at vide der ikke kan oprettes genvej her og bliver så spurgt om du oprette den på skrivebordet, her vælger du så Ja, er det mon det du ønsker?
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2020 - 14:58 #7
Sådan hvis ikke skal du ud i Programmer og funktioner!
https://ibb.co/Gtgzhg4
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2020 - 15:01 #8
Avatar billede casablanca Seniormester
17. august 2020 - 16:03 #9
Poko, det er nøjagtig sådan jeg vil have det, som det er vist på dit link.
Jeg skal prøve den fremgangsmåde, når jeg kommer hjem i aften.
Avatar billede poko1 Ekspert
17. august 2020 - 22:37 #10
Virkede det`? eller skal du have mere hjælp?
Avatar billede casablanca Seniormester
18. august 2020 - 00:01 #11
Nej, Poko, jeg kan ikke finde ud af det.
Går jeg ind i stifinder, så aner jeg ikke, hvad jeg skal kigge efter. Jeg finder ikke noget der ligner det screenshot du viser. Så...... så langt, så dårligt, desværre.
Avatar billede casablanca Seniormester
18. august 2020 - 00:05 #12
Jo....!!! Det lykkedes ud fra det du viste. Jeg fandt mine folders og fik dem ud på skrivebordet. Fantastisk. Tak for hjælpen :)))
Avatar billede klaudi Ekspert
18. august 2020 - 08:28 #13
Selvtak!🤔