Avatar billede brasso Forsker
25. august 2020 - 12:01 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Scanner og printer på lokalt netværk

Hej
Findes der en dims så jeg kan få min printer og scanner på mit lokale netværk, så andre enheder kan tilgå dem trådløst?
Altså jeg har en printer og en scanner uden indbygget netværk (WiFI), dem vil jeg gerne have ud på mit net, så jeg kan bruge dem fra forskellige PC'r.
Jeg har en ide om at der måske er 2 løsninger.
1. En løsning hvor en maskine der er tændt hele tiden virker som server.
2. En løsning med et WiFi modem/router af en slags

Jeg vil nok foretrække løsning 2, hvis mulig, og jeg er godt klar over at det såsandsynligvis kræver drivere osv. installeret på alle PC'r der skal bruge enhederne.

Er der nogen der kan anbefale en løsning, evt. med link til hardware der kan bruges?
Avatar billede INK Ekspert
25. august 2020 - 12:33 #1
Har printer/scanner et netværkskort til kabelforbindelse til router? Eller er det usb?
Oplys model for printer.
Avatar billede brasso Forsker
25. august 2020 - 13:22 #2
Der er ingen netkort i hverken printer eller scanner. De har begge kun en USB udgang.
Printeren er en Canon IP 7250, og Scanneren er en Canon Lide 400.
Avatar billede brasso Forsker
25. august 2020 - 13:25 #3
Avatar billede brasso Forsker
25. august 2020 - 13:32 #4
Avatar billede INK Ekspert
25. august 2020 - 14:01 #5
Printeren burde ikke være noget problem. Bemærk dog den kun anvender 2,4 GHz båndet. Det kan betyde noget såfremt 5 GHz båndet har samme navn SSID.

Hvis din router har en usb indgang, så kan du måske tilslutte scanneren her? Det har jeg dog ingen erfaring med.
Avatar billede brasso Forsker
25. august 2020 - 15:17 #6
#5 Citat>Hvis din router har en usb indgang, så kan du måske tilslutte scanneren her? Det har jeg dog ingen erfaring med.<CITAT SLUT.
Der er ingen USB på min router. Routeren sidder i et andet rum.
Avatar billede brasso Forsker
25. august 2020 - 15:24 #7
Jeg bliver nok nødt til at investere i noget der ligner denne:
https://www.danbit.dk/da/usb-over-netvaerk/19334-4-ports-traadloes-usb-printserver--m--wifi--rj-45-ethernet-og-4-x-usb-a-hun.html

Måske kan jeg finde den lidt billigere, da jeg jo kun har brug for 2 USB porte.