Avatar billede natteravn Praktikant
27. august 2020 - 12:34 Der er 3 kommentarer

Exchange - bruger logget på med midlertidig mailboks

Kære eksperter

Hvis vi har brugere, der er blevet lukket og efterfølgende genåbnet får de en fejl når de åbner outlook om, at de bliver logget på en midlertidig mailboks. Man kan give dem en ny windows profil, og så kan de modtage og sende mails, men de kan ikke se mails fra før kontoen blev genåbnet. Vi har mange brugere, der sidder ved mange forskellige pc'ere, så det er et stort arbejde at give dem en ny windows profil, hver gang de skifter pc. Samtidig vil vi gerne have en løsning så de både kan se deres gamle mails og deres nye mails. Findes der en måde hvor man kan merge deres gamle og nye mailboks fra serversiden, så uanset hvilken pc de logger på så virker deres mailboks uden midlertidig profil?
Avatar billede CRKrogh Ekspert
27. august 2020 - 21:39 #1
Tilbyder i Outlook Web Access (OWA)?
Det burde se ok ud i web-interfacet, og funktionaliteten er næsten på højde med en lokal Outlook på de nyere generationer af Exchange.
Avatar billede natteravn Praktikant
28. august 2020 - 10:39 #2
Ja, vi har web access, men fejlen er den samme i web access fordi når brugerkontoen genåbnes så bliver kontoen tilknyttet en anden database og muligvis en anden exchange server. Hvis brugeren logger på en pc de har været logget på før kontoen blev lukket kan de kun se mail fra før kontoen blev lukket. Hvis de får en ny brugerprofil eller logger på en pc de ikke har været logget på før kan de kun se mails fra kontoen blev genåbnet. Jeg har brug for at kunne merge de to databaser, så de kan se både gamle og nye mails uanset hvilken pc de logger på.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
29. august 2020 - 11:59 #3
Hvis jeres mail-domain er distribueret over flere Exchange-servere, som alle BURDE holde den samme database, er det et helt andet problem, vi ser ind i her.
Din AD-entitet skulle gerne binde til samme Exchange-mailbox, uanset hvilken server, den rammer. Gør den ikke det, skal der kigges på Exchange-opsætningen først.