Avatar billede Esbenowitch Praktikant
28. august 2020 - 09:15 Der er 3 kommentarer

Overførsel af data fra win98 harddisk til Windows 10 computer.

En af mine kollegaer, havde en PC med Windows 98 som døde for nogle år tilbage, inden dette skete nåede han heldigvis af få pillet af harddisken af computeren. Nå er han kommet i tanke om at han havde en pokkers masse billeder af familien derpå. Han havde købt en WinTech usb2.0 IDE SATA
Adapter til at få det hele retur igen måske 5-6 år siden, og lidt glemt det.

Problemet er at adapteren ikke bliver læst på hans Windows 10 PC.
Eller kan det evt være at adapterens driver ikke understøttes på win10?

På forhånd tak for hjælpen, hvis det er muligt.
Avatar billede poko1 Ekspert
28. august 2020 - 09:39 #1
Han husker vel Strømtilførsel?
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. august 2020 - 11:21 #2
Ses den i enheds håndtering ? - har den fået drevbogstav ? -se i diskhåndtering.
Avatar billede hjolsen Ekspert
28. august 2020 - 13:56 #3
Min lignede adapter vil helst at jeg tilslutter harddisk (med strøm) FØR jeg tilslutter USB til PC