Avatar billede Frejja_ Praktikant
28. august 2020 - 17:24 Der er 5 kommentarer

Slettet alt fra min ekstern harddisk! HJÆLP!

Hej,

Jeg er meget desperat efter at kunne frembringe mine filer fra min ekstern harddisk..

Jeg har længe haft det problem, at jeg ikke har kunne overføre ting til min ekstern harddisk via min mac, derfor søgte jeg på nettet efter, hvordan man gjorde. Det betød så, at det slettede alt - eftersom jeg ikke lige fik læst alt med småt..

Hvis der er en venlig sjæl der enten har været ude for det samme, eller ved hvordan man gør, må i meget gerne skrive!
Jeg havde stort set alt på den..

På forhånd tak!
Avatar billede egonspock Seniormester
28. august 2020 - 17:43 #1
Den her har jeg brugt nogle gange i løbet af årene: https://www.prosofteng.com/mac-data-recovery/

Bemærk at du kan prøve den gratis, men kommer til at betale, hvis den ikke bare skal vise hvad den kan finde,  men også gøre det..
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. august 2020 - 18:01 #2
Går ud fra du har brugt harddisken fra windows  - der findes en del også gratis programmer der måske kan løse dit problem.

Det er vigtigt du ikke skriver eller gemmer noget på disken før dine data er sikret.

Har du formateret den til et filsystem både mac og pc kan læse - eler har du gjort mere eller andet ?
Avatar billede Frejja_ Praktikant
28. august 2020 - 18:06 #3
Jeg forsøgte at formatere hardisken, så den kunne læses af både mac og windows, men slettede filerne efterfølgende, da jeg havde formateret det.. Hvorefter jeg fortrød jeg ikke havde en backup i det..
Avatar billede kurt54 Ekspert
28. august 2020 - 18:35 #4
Prøv recuva

https://www.ccleaner.com/recuva

men skriv eller gem ikke til drevet.
Avatar billede kurt54 Ekspert
29. august 2020 - 18:46 #5
Idag og kun idag er det er gratis program på Giveaway of the day.

https://www.giveawayoftheday.com/iboysoft-data-recovery-home-3-2-2/