Avatar billede lannywadkins Praktikant
31. august 2020 - 15:07 Der er 1 kommentar

Integration til backend system fra FB submit

Hej. Jeg arbejder i en marketingsafdeling, hvor vi kører lead-generering via FB. I dag er det en noget omsonst proces, da vi skal exportere lister manuelt og importere manuelt til vores Marketing Automation System og dernælst sende velkomstmail ud.

Vores backend system Drupal har vi sat op med andre 3. parts programmer til at modtage data og trigge velkomstmail baseret på hvis det er en emauil-adresse der ikke er i databasen i forvejen.

Vi har dog ikke kunne finde ud af hvordan man fra Facebook Business kan sætte et API kald op, når brugeren trykker på "Tilmeld"-knappen på Facebook.

Er der nogen der har en guide eller kan hjælpe mig i den rigtige retning.

På forhånd tak.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
01. september 2020 - 11:30 #1
På forsiden af jeres FB-side kan I tilføje knap til kontakt via mail. Hvis I lader den pege på en landingpage på jeres website, der håndterer det videre, f.eks. via MailChimp, kunne det måske løse knuden?