01. september 2020 - 19:54 Der er 8 kommentarer

åbning af drev.

Jeg skulle se en film her til aften. Men så stødte jeg på et problem drevet vil ikke ud, så cd`en kan komme med ind. Jeg har prøvet alt stort set, er der nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig. Der er ikke et lille hul, som man kan åbne den manuelt. Jeg er stået af. ! :)
Avatar billede milter Ekspert
01. september 2020 - 20:06 #1
Prøv at læse det her:

https://www.lifewire.com/fix-dvd-bd-cd-drive-that-wont-open-or-eject-2626113

Og ja, du skal også læse alt det om at bruge en papirclips :-)
Avatar billede ErikHg Ekspert
01. september 2020 - 20:51 #2
Her er der en lille video om emnet:

https://www.youtube.com/watch?v=tgatBVzXH5M
02. september 2020 - 16:10 #3
ErikHg. Det hjælper ikke meget på det her. Jeg har en HP probook. Alt er blevet gået igennem, Jeg kan ikke få den til at åbne. Der er ikke noget galt, bærbaren er ny og disken har aldrig været ude. Så der kunne komme en cd i. Der er ikke et skjult hul på siden heller. :)
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. september 2020 - 17:11 #4
Hvis du oplyser hvilken model der er nøjagtigt er tale om, må man kunne finde manualen på nettet. I denne manual tror jeg der står hvorledes man åbner CD-skuffen hvis ikke den kan ved tryk på udløserknappen.
Jeg har selv en HÅ bærbare Elitebook 8460p. På denne sidder skuffe i venstre side og ved siden af udløserknappen er der det lille hul til udløsning af skuffen.
Bemærk det som milter skriver om papirclipsen i #1.
Avatar billede kurtba Ekspert
02. september 2020 - 23:02 #5
Jeg tænker noget helt alternativt. Er der overhovedet et dvd drev i den? Jeg har lige slået flere forskellige HP Probook op, og ingen af dem havde dvd drev. Den findes i mange afskygninger, så nok også nogen med dvd drev, men hvis den fåes både med og uden dvd drev, vil der i dem uden sidde et blinddæksel i stedet for. Så er det måske derfor, at der ikke er noget hul til at åbne drevet med.
Kan du se et dvd drev i enhedshåndtering?
Avatar billede ErikHg Ekspert
02. september 2020 - 23:31 #6
Ja det er ikke alle bærbare der er født med optisk drev. Min HP har jeg købt brugt og i den er der optisk drev. Den er imidlertid så gammel at den blev født med Win 7 så den er fra senest 2015. Nu kører den med Win 10 uden problemer. Et eksternt optisk drev koster ikke en formue.
Avatar billede kurt54 Ekspert
02. september 2020 - 23:57 #7
Kan det ses i stifinder ? så højreklik og vælg skub ud -
Eller kig efter det i diskhåntering og tjek det har et drevbogstav -
Kan det ses i enhedshåndtering ?
Avatar billede kurtba Ekspert
04. september 2020 - 21:56 #8
Sebastian - vi er vist flere, som savner noget reaktion fra dig. Vi prøver at hjælpe dig og har stillet flere spørgsmål, så ville det være rart, hvis du kom på banen igen.