Avatar billede Slettet bruger
04. september 2020 - 14:46 Der er 24 kommentarer og
1 løsning

Er det Windows 10 eller Asus som svigter?

Bluetooth problemer.
Efter nyinstallation af Windows 10, på min bærbare Asus, fungerer Bluetooth ikke. Men højtalerne og udgangen til høretelefoner virker.
Mine Bluetooth telefoner er parret, og testen virker, men lyden kommer ikke ud.
Min  Reciver kan Kun sommetider parres, for så at hoppe af.  Jeg kan ikke se nogen fejl i Kontrolpanel/Lyd.
I Enhedshåndtering står driverne som de bedste.
Vil det hjælpe, at geninstaller Windows helt fra bunden ?
Eller er det min Asus bærbare, som er problemet ?
https://ibb.co/vH0QTBf
https://ibb.co/Y0J5kmv
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2020 - 15:10 #1
Prøv evt. at fjerne alle ikke-fungerende enheder i Enhedshåndtering og la W10 finde dem igen. Bare et forslag.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2020 - 16:20 #2
Tak jeg prøver.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2020 - 16:39 #3
Enhederne blev slettet, og fundet igen, men desverre stadig uden lyd.
Det fungerede fint nok, inden jeg installerede en ny ren Windows.
Avatar billede 220661 Ekspert
04. september 2020 - 16:40 #4
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2020 - 17:06 #5
Tak 220661. Jeg vil læse den artikel. hvis den nul stilling jeg lige har startet ikke virker.
Det går sikkert hurtigt for yousee har, for samme pris, sat min hastighed op til 339/75.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
04. september 2020 - 19:02 #6
Som regel har producenten af bluetooth chipsettet en driver der er nyere end den Microsoft kan levere - og som regel er den bedre til at understøtte forskellige bluetooth enheder.

Du skal derfor aldrig acceptere Microsoft standard bluetooth driveren, men søge den producentspecifikke driver.

Har du et navn på enheden? (Broadcom, Realtek osv. fulgt af noget modelnavn).

Eller har du et modelnummer på PC´en - så kan den rette driver sikkert også findes...
Avatar billede poko1 Ekspert
04. september 2020 - 19:42 #7
På min  ASUS VB 95 var der ingen nyere drivere på ASUS Hjemmesiden
fandt dem ved hjælp af Winzip Wzdu53 driver finder.
https://ibb.co/6rr8Hsn
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2020 - 23:14 #8
Nulstilling hjalp ikke, jeg ser på jeres forslag, tak.
Avatar billede Slettet bruger
04. september 2020 - 23:22 #9
Winzip fandt en forældet Bluetooth driver, skal jeg købe det for at bruege driveren ?
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2020 - 00:13 #10
Winzip ???????
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2020 - 00:42 #11
Tak for jeres forslag, Prøvede også med iObit, men intet hjælper. Jeg er nød til at formatere disken, og prøve helt forfra. Hvis det ikke hjælper prøver jeg med Linux.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2020 - 07:09 #12
Du skal jo ikke vælge opdater alle men kun en af gangen! Hvis du vælger alle så skal du betale.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2020 - 07:43 #13
Hvis producenten ikke har en nyere driver, forsøger jeg altid før at søge på drivere ved hjælp af den hardware id der er tilknyttet hardwaren. Jeg tyer ikke til programmer der lover de kan finde drivere. Man ved nemlig ikke hvad man får i tilgift når disse bruges. Ting man måske skal bøvle med for at få fjernet bagefter. Det er spild af tid.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2020 - 07:45 #14
Med hensyn til #4 jeg linkede til er der et program til at hente drivere. Jeg kender det ikke og ville ikke bruge det.
Avatar billede poko1 Ekspert
05. september 2020 - 11:59 #15
Nu er Winzip jo et estimeret og anerkendt mærke
Før.
https://ibb.co/M8d3HQp
Efter.
https://ibb.co/Dfwt1jq
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2020 - 12:12 #16
Nu har jeg fået en helt nu Windows, som skal prøves.
Godt at få at vide, at med Winzip skal man bare vælge 1 opdatering.
Jeg havde formateret hele disken i min stationære. derfor forstår jeg ikke, at der lå et par genveje på skrivebordet efter en ny ren installation.
Avatar billede 220661 Ekspert
05. september 2020 - 12:46 #17
#15 Jo men Winzip Driver Updater findes også i en virus udgave, så man skal passe på hvad man henter ned.
https://www.google.com/search?q=winzip+driver+updater+virus&oq=Winzip+Driver+&aqs=chrome.0.69i59l2j69i57j69i61j69i60l2j0.6263j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2020 - 14:38 #19
Nu har jeg prøvet så meget, men alt er mislykket. Mine bluetooth enheder er tilsluttet, men der kommer ingen lyd. Nu har jeg fået denne besked:
https://ibb.co/jLrbxMc
Avatar billede Slettet bruger
05. september 2020 - 14:41 #20
Ps. Jeg har ikke skrevet noget og forstår ikke en brik.
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2020 - 07:51 #21
Jeg har lige her til morgen sat mit telefonkort i min nye mobil, og her er resultatet!
https://ibb.co/TKd23Y0
Avatar billede 220661 Ekspert
06. september 2020 - 08:23 #22
#21 Er det her du har hentet Winzip Driver Updater poko1?

https://www.winzipdriverupdater.com/du/wddc5/index.php?lang=da
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2020 - 09:40 #23
Avatar billede poko1 Ekspert
06. september 2020 - 10:05 #24
Lige et tip til indstillinger, så den ikke starter før du/i vil!
https://ibb.co/bzPMDvs
Avatar billede Slettet bruger
08. oktober 2020 - 19:47 #25
Mange tak for jeres forslag. Desværre viser det sig, at der er hardware fejl i computeren.