Avatar billede FOOS Praktikant
07. september 2020 - 15:35 Der er 1 kommentar

Opgradere en Synology NAS

Hi jeg vil gerne udskifte min 211j med 2 tb til en 220+ med 4 tb. skal jo gerne forsætte de tidligere raid1 data.
Er der nogen der ved hvordan jeg gør det.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
07. september 2020 - 16:00 #1
Der findes masser af faldgruber, men også guides. En simpel søgning giver masser af guides: https://www.google.com/search?q=synology+migrer+til+ny+nas&oq=synolo&aqs=chrome.1.69i59l2j69i57j69i60l5.2255j0j7&sourceid=chrome&ie=UTF-8

Den øverste er Synologys egen, der burde dække alle tilfælde, hvis man nærlæser den. Alle de andre guides jeg har set, dækker kun en snæver situation, og kan derfor være fatal at følge...

Men i bund og grund afhænger det af om du kører DSM6 på den gamle, og hvor meget du har konfigureret på den. Har du ikke konfigureret ret meget (eks. bruger den primært til at gemme filer, og bruger kun 2-3 af de programmer der fås til), så vil du slippe lettest over det hele, ved simpelthen at grundkonfigurere den ny, og kopiere al data over via netværket.

Har du som jeg, masser af konfigurationer og programmer, er du formentlig tvunget over i at bruge HyperBackup til at overføre konfigurationerne og data.

DSM Migration Assistent er der også noget der hedder - det bliver fremtiden. Men desværre understøtter den ikke 211j...