Avatar billede lakrije Seniormester
08. september 2020 - 08:03 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Import fra Webside, der kræver login

Hej med jer,

Jeg skal kopierer noget fra en tabel på en hjemmeside over i Excel. Hjemmesiden, jeg skal kopiere fra kræver loginadgang, så jeg kan ikke benyttet "hent data"-muligheden.
Når jeg indsætter data i Excel, så sætter den ind i kolonne a hele vejen ned, og den eneste mulighed jeg har er at transponere 5 celler ad gangen. Det er meget arbejde for 125 rækker.
ER der en smartere metode?

På forhånd tak.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2020 - 08:59 #1
prøv at udskrive siden til pdf-fil. Fx kan Word åbne de fleste pdf'er, så du kan enkelt redigere der - evt direkte i Excel (jeg har ikke prøvet det)
Avatar billede lakrije Seniormester
08. september 2020 - 09:47 #2
Hvis der ikke er andre måder at gøre det på, så er det i hvert fald en løsning :)

Tak for svar. Jeg afventer lige at markere som løsning, hvis ikke der kommer andre forslag.

Det er stadig lidt bøvlet.
Avatar billede claes57 Ekspert
08. september 2020 - 10:20 #3
til edge/chrome findes udvidelsen "Take Webpage Screenshots Entirely - FireShot"
https://microsoftedge.microsoft.com/addons/detail/take-webpage-screenshots-/fcbmiimfkmkkkffjlopcpdlgclncnknm?hl=da
så kan du gemme hele den pågældende side i udklipsholder, og sætte ind derfra.
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2020 - 10:31 #4
Du har ikke mulighed for at få dine data fra siden sendt via script som en kommasepareret fil?
Avatar billede lakrije Seniormester
08. september 2020 - 14:43 #5
@claes57 - FireShot fungerer ikke lige så godt som at udskrive som PDF.

@CRKrogh. Hvordan finder jeg ud af det? Så teknisk er jeg heller ikke.

Hilsen
Lars
Avatar billede CRKrogh Ekspert
08. september 2020 - 14:52 #6
Du tager fat i dem, der driver siden. Det skal scriptes backend, når der er password på frontend'en, men det vil næppe være raketvidenskab, bare du er klar på, hvad det er du gerne vil have udtræk af.
Avatar billede lakrije Seniormester
10. september 2020 - 08:17 #7
Desværre er eneste mulighed at udskrive til PDF, derefter importerer ind i Word, derefter ind i Excel, og så skal man rette lidt til.

Tak for alle svarerne.