Avatar billede Jacob Ø Novice
10. september 2020 - 15:30 Der er 2 kommentarer

opslag på senest gemt (dato) på fil

Hej

Er ved at kigge på et lille oplagsartk, hvor jeg har et "lookup" ark og et "data" ark.
I data arket har jeg en masse hyperlinks til filer på vores server.
I lookup har jeg et varenummer, som så laver en "vlookup" på data ark og finder 3 hyperlinks.
Det jeg så gerne vil, er at lave et kommentarfelt, hvis filen er ændret indenfor den sidste måned. Den fil den skal kigge på er en PDF.

Hvordan kan jeg det? Er helt ny til VBA.

På forhånd tak for hjælpen
Avatar billede thomas_bk Ekspert
11. september 2020 - 07:29 #1
Du bliver nok nød til at vise et dataeksempel med mere konkret information for at få hjælp.
Avatar billede Jacob Ø Novice
11. september 2020 - 15:01 #2
Jeg kan prøve...

I mit "lookup" har jeg et felt, hvor jeg skriver et varenummer. Når jeg trykker "enter", kommer der en celle med et hyperlink. Formlen kigger på "Data" sheetet, med følgende formel.
=(HYPERLINK((IFERROR(VLOOKUP($C$2;Data!A:D;4;0);""));"TEST"))

Det hyperlink peger på en fil på vores server. Datostemplet på den fil, vil jeg gerne bruge til at lave en note til medarbejderen, at der er en ændring, hvis den er nyere end 2 måneder.
Udfordringen er at jeg ikke kan få datoen.