13. september 2020 - 11:40 Der er 2 kommentarer

Hdmi 240hz

Jeg har købt en Asus tuf skærm som kører 240hz,
Men når jeg skifter til 240hz, så sætter skærmen ud.
Jeg har ikke dp på min pc, men det er et geforce Gtx165, som skulle understøtte det på hdmi.
Nogle bud?
Avatar billede eurositi Ekspert
13. september 2020 - 12:37 #1
HDMI findes - lige som DisplayPort - og andre standarder i forskellige versioner/generationer. Det er selvsagt nødvendigt, da kravene til datahastighed hele tiden vokser.
Så hvis dit HDMI-kabel f.eks. er version 1.3 eller 1.4, skal du købe et HDMI 2.0 (eller højere) for ikke at "ramme muren". Det er formentlig et HDMI-kabel af cirka denne type, du skal ha' fat i: https://www.av-cables.dk/hdmi-kabler/ultra-high-speed-hdmi-2-1-kabel-8k-60hz-1-5-m.html
- Du kan se, at det understøtter 4K opløsning med en opdateringsfrekvens på 240 Hertz.
Avatar billede ole_madsen Ekspert
13. september 2020 - 12:37 #2
Det er forholdsvis nyt at kunne køre 240Hz på HDMI - det kræver at både skærmindgang og PC udgang understøtter det - og det er langt fra altid.

Men HVIS det er tilfældet, kræver det selvfølgelig også at kablet understøtter det: https://www.amazon.com/240hz-hdmi-cable-Electronics/s?k=240hz+hdmi+cable&rh=n%3A172282

Jeg vil gætte på det er dit problem... - hvis ikke det er skærmindgangen.