Avatar billede dswebmaster Praktikant
13. september 2020 - 23:20 Der er 3 kommentarer

php warning

Hej,

Jeg har følgende statement , som giver en warning i PHP 7.3 men ikke i PHP 7.2.
Hvad er der galt ?

                        $end = strpos($content, $closeTag, $tag['position']);
                        if (false === $end)
                            continue;
                        $openTagLength = strlen($tagMatch[0][0]);

vh dswebmaster
Avatar billede arne_v Ekspert
13. september 2020 - 23:40 #1
Hvilken warning?
Avatar billede dswebmaster Praktikant
13. september 2020 - 23:55 #2
Sorry,

her er warning:

Warning: "continue" targeting switch is equivalent to "break". Did you mean to use "continue 2"? in /var/www/dsodense.dk/public_html/templates/dsodense052018/functions.php on line 194
Avatar billede arne_v Ekspert
14. september 2020 - 00:52 #3
Den besked forklarer vel problemet.

Den kode du viser er inden i en switch.

Inden i en switch giver det mening at bruge:

break
continue 2

men ikke meget mening at bruge:

continue

saa den continue skal erstattes af enten break eller continue 2.

https://www.php.net/manual/en/control-structures.continue.php