Avatar billede jthyge Mester
14. september 2020 - 20:59 Der er 8 kommentarer

Installation stopper ved Microsoft C++ Runtime

Hej

Jeg har problemer med at installere IGSS V14.

Problemet er at installationen stopper når den er igang med at forberede Microsoft C++ Runtime. Der kommer ingen fejl, den lukker bare installationen.
Den når hertil... https://ibb.co/YDsPxRV

Mine øvrige studiekammerater har ikke haft problemer med at installere programmet. Og jeg kan fint installere det på en virtuel maskine.

Jeg har indtil videre prøvet følgende:
Rep. af alle Microsoft Visual C++ Redaistributble installationer.
Geninstallering af alle Microsoft Visual C++ Redaistributble installationer.

Desværre uden held...
Jeg tror lidt det er en grundlæggende fejl i mit windows. For 14 dage siden havde jeg også en fejl, hvor jeg slet ikke kunne eksekvere en exe fil til en installation. https://www.computerworld.dk/eksperten/spm/1034429
Det kan jeg stadig ikke.
Tænker fejlene måske hænger sammen, nu hvor jeg er den eneste der oplever fejl, når vi er 20+ studerende der installere samme programmer.

Jeg kunne virkeligt godt bruge noget input til at finde fejlen, da det ikke fungere for mig at afvikle programmerne i en virtuel maskine.
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2020 - 21:31 #1
Prøv at sammenligne hvilke Microsoft Visual C++ du har installeret sammen lignet med dine kammerater. Du kan se det i programmer og funktioner:
https://ibb.co/pRSj4N5
Avatar billede 220661 Ekspert
14. september 2020 - 21:32 #2
Åh ok du har dem så formodentligt kan jeg se nu :-)
Avatar billede jthyge Mester
14. september 2020 - 22:17 #3
Det er lidt underligt... Nu opdaget jeg ved et tilfælde at programmet faktisk er installeret. Selvom installationen aldrig har virket til at køre færdig.
Jeg forstår det ikke, men nu har jeg en fungerende IGSS installation på min host computer.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2020 - 06:51 #4
Det var da godt :)
Avatar billede ebea Ekspert
15. september 2020 - 10:35 #5
Løber du ind i problemet fremadrettet, så fjern alle dine Microsoft Visual C++ installationer (som bruger 220661 viser på billede i #1).
Jeg har oplevet samme problemer ved installation af programmer som bruger nyere versioner af Visual C++ og der har jeg fundet ud af, at alle tidligere versioner kan fjernes uden problemer, og at det løser problemet.
Tidligere programmer som har brugt ældre versioner af Visual C++ fungerer stadig uden problemer, efter at have fjernet disse ældre installationer.
Avatar billede Slettet bruger
15. september 2020 - 10:56 #6
jeg har også oplevet problemet med at Visual c++ melder fejl om at "der er en nyere version installeret"
Avatar billede milter Ekspert
15. september 2020 - 16:44 #7
Også jeg har gennem tidernel fået meddelelser om Visual C++. Men hver eneste gang, jeg har genlæst nettets oplysninger om Visual C++, anbefales der, at man ikke fjerner de gamle, som f.eks. i linket herunder:

https://www.auslogics.com/en/articles/microsoft-visual-c-redistributables-on-windows-10/
Avatar billede ebea Ekspert
15. september 2020 - 17:04 #8
#7 - Ja, jeg har også set en del diverse meninger omkring emnet.
Jeg har nu prøvet at fjerne dem, en del gange, uden at jeg kan se at der er nogen forskel, på de programmer som de blev installeret med, tilbage i tiden. Når en ny version lægges ind ved ny installation, så virker det uden problemer (hos mig).
Jeg var også skeptisk i starten, men kan ikke se at det medfører problemer. Om andre oplever problemer ved at afinstallere, kan jeg naturligvis ikke sige!