Avatar billede jthyge Mester
31. august 2020 - 11:44 Der er 15 kommentarer

exe fil eksekvere ikke.

Hej

Jeg har problemer med at en installations fil .exe ikke vil eksekvere.

Når jeg kører den som administrator kommer der en prompt, om jeg vil tillade at programmet laver ændringer i systemet. Når jeg trykker Ok, lukker vinduet og intet sker.

Jeg bruger samme fil som de øvrige 25 på mit hold, men det er kun på min computer der er problemer. Jeg har prøvet at lukke alle overflødige programmer i "start" ned, og deaktivere firewall.

Nogle forslag?
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2020 - 14:40 #1
er i alle på samme bit? alt er jo 64bit nu til dags, så hvis din win er 32, så er der problemer.
Avatar billede jthyge Mester
31. august 2020 - 15:23 #2
Ja, alle har 64 bit. Jeg er måske kommet frem til at det er en windows opdatering der giver problemet. Da jeg er den eneste der har den nyeste 2004 opdatering. De andre kører med tidligere versioner.
Nu prøver jeg at lave en virtuel maskine, og se om jeg kan kører det derfra.
Avatar billede claes57 Ekspert
31. august 2020 - 16:04 #3
søg efter 'kontrolpanel' så du får det gamle fra tidligere, vælg der 'brugerkonti' og 'rediger indstillinger for kontrol af brugerkonti' og sæt den til laveste (giv aldrig besked).
Indlæs dit program (skal stadig køres som administrator), og ret derefter kontol af brugerkonti tilbage til niveau fra før.
Avatar billede jthyge Mester
31. august 2020 - 16:36 #4
Det giver desværre samme resultat. Der sker intet når exe filen åbnes...
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2020 - 16:50 #5
Prøv at højreklikke på start og køre Powershell som admin.
Kopier sfc /scannow ind og tryk enter.
Når den er færdig genstart pc og prøv igen.
Avatar billede 220661 Ekspert
31. august 2020 - 16:51 #6
Kig evt også om Windows Installer kører under tjenester.
Avatar billede jthyge Mester
31. august 2020 - 19:54 #7
Tak for input 220661.
Men det hælper desværre ikke... :-(
Avatar billede falster Ekspert
31. august 2020 - 20:58 #8
Måske skulle du skrive, hvad det er for en instalationsfil.

Og et langskud med en husmandsløsning:

Hvis det er en Innosetup-fil kan den pakkes ud med InnoExtractor her

http://www.havysoft.cl/

Når indholdet er udtrukket ligger det, der skal bruges, i undermappen {app} og programmet kan afvikles derfra uden installation.
Avatar billede jthyge Mester
01. september 2020 - 08:10 #9
Hvad mener du når du skriver hvad det er for en installations fil? Jeg kan oplyse at den hedder Setup.exe, men det er nok ikke det du spørger efter.
Avatar billede falster Ekspert
01. september 2020 - 09:38 #10
Det har du ret i, når navnet er så generelt/intetsigende.

Hvilket program er det så, den skal installere?
Avatar billede jthyge Mester
01. september 2020 - 10:26 #11
Det er IFIX 6.1, et program til SCADA systemer.
Avatar billede falster Ekspert
01. september 2020 - 10:52 #12
Det er nok ikke relevant at bruge min husmandsløsning her.

Og du har (selvfølgelig) fulgt denne:

https://www.youtube.com/watch?v=W7BKUBe0M34
Avatar billede jthyge Mester
01. september 2020 - 11:03 #13
Ja, og det er præcis når jeg trykker "ok" ved 1:28 i filmen. Så sker det intet.....
Eller når jeg åbner Setup.exe direkte fra setup folderen.
Avatar billede falster Ekspert
01. september 2020 - 11:28 #14
Det er nok - endnu - et vildskud fra min side. Men:

Det virker som et professionelt program. Så efter min mening virker det ikke "rigtigt", at slutbrugeren skal aktivere en fil med det generelle navn "setup.exe".

Er der ikke andre installationsfiler, med et mere " IFIX 6.1-agtigt" navn? Og f.eks. med endelsen (typen) "msi".

Held og lykke med det hele!
Avatar billede jthyge Mester
01. september 2020 - 12:42 #15
Jo den hedder InstallFrontEnd.exe men der eksekvere setup.exe når man vælge Install IFIX 6.1.