Avatar billede Philip jacobsen Praktikant
15. september 2020 - 19:29 Der er 13 kommentarer

Lyd fra TV til højtaler

Hej. Jeg søger hjælp til at få lyden ud gennem mine stereo højtalere istedet for TV højtalerne. Har prøvet med aux (Fra højtaler) og omformer til audio ind i tv’et dog uden held. Kan se der er et stik til hdmi arc. Kan det måske hjælpe noget?
Avatar billede 220661 Ekspert
15. september 2020 - 19:38 #1
AUX er typisk en indgang.
Det er yderst sjældent at tv har lydudgange til højttalere. Har faktisk kun set B&O gøre det på de ældre tv. Jeg har ikke kendskab til om de stadig gør det.
Måden man får bedre lyd på tv i dag er at bruge en såkaldt soundbar.
Og sådan en monteres på HDMI arc.
Avatar billede INK Ekspert
15. september 2020 - 20:10 #2
Er der en høretelefon udgang på fjernsynet? Så kan du få signalet ud til dit stereoanlæg.
Enig med #1, at HDMI er bedre.
Avatar billede store-morten Ekspert
15. september 2020 - 20:13 #3
Har for nylig sat et par til et Sony via hovedtelefon stikket. Det kunne stilles om til at lyd styrken følges med tv og fjernbetjeningen.
Avatar billede poko1 Ekspert
15. september 2020 - 20:24 #4
Samsung Har Hovedtelefon udgang!
https://ibb.co/kJ85KdM
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2020 - 20:36 #5
Jeg har et SONY TV fra 2013. Der sidder phono-udgange L/R. Disse har jeg koblet til to PC højttalere, men jeg har gennem en omskifter også koblet den til min forstærker via denne TV lydindgang. Omskrifteren gør at jeg kan vælge mellem pc-højttalerne eller HI-FI anlægget. Om det er en lydindgang til TV eller f.eks. en TAPE ind er lige meget. Hvis der er en pladespillerindgang må denne IKKE benyttes da signalet fra alle andre enheder end netop pladespillere har et alt for højt udgangssignal.
Avatar billede ErikHg Ekspert
15. september 2020 - 21:09 #6
#5 RETTELSE Der er ikke tale om phono-udgang, men om en hovedtelefonudgang. I den ene pc-højttaler (aktiv højttaler) sidder en forstærker, så lyden kommer op på et niveau der er temmelig højt, men lyden er helt fin.
Avatar billede kurtba Ekspert
15. september 2020 - 22:00 #7
Der findes altså tv med lydudgange. Mit LG har både optisk ud, phono stik ud og via hdmi arc, plus at man også kan anvende hovedtelefonstikket, som flere andre beskriver. Men for at det virker skal jeg ind i lydindstillingerne og fortælle hvor lyden skal hen, og om lyd ud skal være alene om lyden, eller om den indbyggede også skal være aktiveret.
Avatar billede thomas_bk Ekspert
16. september 2020 - 10:34 #8
Hvilket tv har du? og hvilket anlæg skal lyden overføres til?
Avatar billede poko1 Ekspert
16. september 2020 - 11:16 #9
På nogle Smart TV er der mange Muligheder.
https://ibb.co/NNDMsbn
https://ibb.co/V3zFLqL
Avatar billede 220661 Ekspert
16. september 2020 - 12:13 #10
Tror vi skal have mere info fra spørger. Er det løse stereo højttalere der er tale om eller er de tilsluttet forstærker?
Avatar billede kesse Praktikant
18. februar 2023 - 12:34 #11
er der nogle der ved om der er mulig ar trække lyden ud af et sony tv i to lydstyrker  så der er mulig at en høre hæmmet at høre høj lyd samtidig at en der er nomal hørende kan være i samme rum ??????
Avatar billede INK Ekspert
18. februar 2023 - 16:03 #12
#11 Foreslår du opretter ny tråd. Denne ses kun af tidligere bidragydere.
Avatar billede 220661 Ekspert
18. februar 2023 - 16:07 #13
ja og jeg hopper af her