Avatar billede Mikkel Sander Novice
18. september 2020 - 10:24 Der er 1 kommentar

Hjælp til at hive sidste værdi på hver medarbejder i Google Sheets

Hejsa

Jeg har dette ark med data fra et tidssystem. Jeg har brug for at kunne finde og hente indholdet af felterne med fed tekst ud for AHT. F.eks. i September måned er det kolonnen ED. Det er altid sidste værdi ud for hver medarbejder, men linjeantallet for den enkelte medarbejder kan variere.

Jeg har haft lidt blandet succes med disse 2 metoder:
=INDEKS(PuzzelDAT!DO3:DO1000;SAMMENLIGN(E4;PuzzelDAT!DC3:DC1000;1))

Her virker det, men jeg kan ikke få den til at være præcis, så hvis en medarbejder ikke har arbejdet en måned, så hiver den typisk en forkert medarbejder med samme efternavn. Så her skal jeg have den til KUN at hive data, hvis det er præcist det samme indhold som E4 - men samtidigt hive den sidste værdi den kan finde med det resultat (omvendt sortering).

=SUM.HVISER(PuzzelDAT!DO:DO;PuzzelDAT!DC:DC;E4;PuzzelDAT!DG:DG;"Total")

(Her vil den ikke regne med den type af værdi som står i feltet - det virker hvis jeg retter til et simpelt tal - f.eks. 2, men altså ikke med de her "tidsværdier" 0:21:20 f.eks. - Jeg har prøvet om jeg kan konvertere til tal og lignende, men uden held - og det vil jeg også helst være foruden.

https://docs.google.com/spreadsheets/d/1RFhWcRlkOTHf8JB3PqEvlBwibLKaBQe2ldpGhuJPCM0/edit?usp=sharing
Avatar billede Mikkel Sander Novice
18. september 2020 - 10:24 #1
Data findes ude i Juni+Juli+August+September