Avatar billede BGL74 Novice
18. september 2020 - 19:56 Der er 8 kommentarer

Bios glemmer indstiling

Hej alle

Jeg har lige sat 2 styks. Wd blue nvme ssdler I min pc .bundkortet er fra 2017. Men nu vil den ikke starte op den skiver at der er problemer med CPU blæseren men køre aio-vandkøling da jeg samlet den er jeg ret sikker at den skrev samme fejl da jeg rettet det i biosen og savet virket den fint. Når jeg retter indstiling i Biosen og saver virker den som den skal  Men når jeg slukker på strømforsyning og tænde igen på power knappen skiver den samme fejl igen. Biosen glemmer indstiling.

Vh Brian 😀😀
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2020 - 20:02 #1
Når du har rettet i BIOS Husker du så at trykke på F10 og gemme?
Avatar billede BGL74 Novice
18. september 2020 - 20:30 #2
Hej poko1

Ja det har jeg gjort. Jeg ved ikke om det måske er knap batteriet på bundkortet der måske ikke virker,  den glemmer også tid og dato. men nogle gange er tid og dato rigtigt i Windows 10 men ikke i biosen. Henter Windows 10 ikke tid og dato fra biosen.

Vh Brian 😀😀
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2020 - 20:45 #3
Nej BIOS Tiden er ikke afgørende men hvis den glemmer tiden er det nok BIOS Batteriet!
den kører tiden over internettet i kontrolpanelet dato og klokkeslæt henter den tiden
https://ibb.co/61fK1Tq
Avatar billede BGL74 Novice
18. september 2020 - 20:55 #4
Hej poko1

Du mener også er det er batariet på bundkortet der skal skiftes.

Vh Brian 😀😀
Avatar billede poko1 Ekspert
18. september 2020 - 21:01 #5
Ja hvis BIOS ikke husker tiden
Avatar billede ErikHg Ekspert
18. september 2020 - 21:36 #6
Min første tanke var også, at det er batteriet på bundkortet der er blevet træt og trænger til en afløser.

https://www.youtube.com/watch?v=EPy6MYcUO8A
Avatar billede BGL74 Novice
18. september 2020 - 22:00 #7
Hej poko1 og ErikHg

Jeg prøver at skifte batteriet  jeg vender til bage når jeg har skiftet batteriet.der gå nok lidt tid, og tak for hjælpen.

Vh Brian 😀😀
Avatar billede BGL74 Novice
23. oktober 2020 - 02:14 #8
Hej

Det tyder på at skifte batteriet har løst problemet.

Vh Brian 😁😁